Futtatásba beírod hogy winver aztán enter, és ki fogja írni a verziót. Ha évfordulós, akkor mindenképp legyen rajta minimum a szept.13-i frissítés, az javítja a hálózati/group policy nyűgöket (KB3189866), de van már újabb frissítés:
https://support.microsoft.com/en-us/help/12387/windows-10-update-history

A 14393.105 vagy régebbi még nem jó, 14393.187 vagy .189 legyen.

A régebbieknél is azért vannak gondok, most minél újabb a rendszer annál jobb. Tudom hogy vannak akik nagyon köpködnek a win10-re hogy milyen szar, közben meg le vannak tiltva a frissítések, persze úgy nem is csoda. Más tészta, hogy domain-es hálózatban nálunk biztos nem lesz win7-nél újabb amíg már nem lesz elkerülhetetlen, én már túl vagyok egy nagy befürdős körön még a win8-al, a mi lassú hálózatunkon az öreg gépeinkhez nem való. Pénz meg természetesen nincs bővítésre/fejlesztésre, mindent visszadobnak. Bár azért ha néha leszáll a rózsaszín köd, és elképzelem azt az állapotot (amit most esélyünk sincs elérni), hogy minden gépünk legalább socket 775-ös legyen, és legalább 1 giga ram is lenne mindenhol, akkor lehet hogy még egyszer megpróbálnám, de így nagyon nem. Most is vannak xp-s termek, de az xp-t is nagyon nehezen bírják el azok a gépek, de lassan már gépírás gyakorláson kívül másra nem lesznek jók... És akkor még nem említettem a 100-as hálózatot, még az xp-k, win7-ek is megküzdenek amikor óra elején 150-200 gép egyszerre akar bejelentkezni, na ez win8-win10 alatt abszolút halál volt. A kábelezés bírna többet, de senki nem akar nekünk korszerű gigabites switcheket venni, úgyhogy abból kell várat építeni ami van. Otthonra jó a win10, de itt a suliban csak akkor lesz win10, ha az érettségihez megkövetelt office 2025 már nem fog menni win7 alatt. Úgy látom, hogy az. hogy win7 helyett win8/8.1/10 oprendszer van, az semmi előnyt nem jelent az órai munkában, sőt...