On Tue, Feb 07, 2017 at 01:42:37PM +0000, k...@mayten.sch.bme.hu wrote:

> 1) a mac cim valtozik, ha a gepeket cserelik, athelyezik, igy nem
> praktikus

Lehet, hogy egy sokezres hálózatban nem praktikus, de nálunk van úgy
150 gép és ez teljesen praktikus. Igen, ha kicserélnek egy gépet
(néhány évente egyszer) vagy átraknak egy másik helyre (ekkor nem biztos)
bele kell nyúlni a dhcp configját előállító script által használt
txt "adatbázisba". Na bumm.

> 3) az eredeti kerdezo problemaja epp az volt, hogy a dhcp szerver
> kulonbozo dhcp kliens azonositokat lat, OS-tol fuggoen, igy
> tobbszorozni kellene a beallitasokat, amit nem minden dhcp szerver
> tamogat

Lehet, hogy félreértettem, de szerintem az előző kérdező problémája pont
az volt, hogy a gép OS-től függően más és más IP-t kap (igényel) magának,
ez ellen a fix MAC-IP összerendelés teljesen jó megoldás.

--
PTG
The most dangerous food is wedding cake.