Ez esetben megér egy próbát az aktív megoldás.

--

Érdekesség képen osztom meg az alábbi tapasztalatomat, hogy mekkora különbség van HDD és HDD között:

200 GB-os SATA-II 2,5"-es 5400 RPM Fujitsu HDD-t cseréltem régen a laptopomban egy WD Scorpio Black 2,5" SATA-II 500 GB 7200 RPM-es darabra.

A Fujitsu 5V@0,7A

A WD 5V@0,55A

0,75W-al kért kevesebbet a WD Scorpio Black 7200 RPM-en, mint a Fujitsu 5400 RPM-en. Sebesség tekintetében összehasonlíthatatlan a két HDD.

Olcsóbb külső HDD esetén már kb ott tarthat az áramfelvétel, mintha vennél egy sima külső tokot egy SATA-USB átalakítóval és bele egy olcsó 5400 RPM-es HDD-t.