Kedves Balázs!

Igen, működik mind a két winchester. Adat nem veszett el. Probáltuk
kicserélni a lemezt és többször is lefuttatni a szinkront, de valahogy egy
bájtot sem akart átmásolni hiába teltek el órák.
Aztán deaktíváltam a RAID-et, ez útólag valószínűleg hiba volt Mikor újra
akartam akítválni már felhívta a figyelemet, hogy törölni akarja a lemezt.
Most az merült fel bennem, hogy a két új üres csere winchesterrel újra
aktíválom a RAID-et, aztán Clonezillával átmásolom a halódó lemezről az
adatokat.
Illetve támadt még egy olyan gondolatom, hogy a két üres lemezzel újra
aktívolm a RAID-et, majd az első helyére beteszem a régi lemezt és úgy
hátha lefut a szinkron, ennek lehet bármi esélye?

A RAID vezérlő típusa: DELL SAS e2k-ucp-61-(b)

Nagyon köszönöm a segítséget!

Harmat Attila

> Sziasztok!
>
> Az iskolai szerverünkben, a Hard Disk Sentinel szerint azonnal
> cserélni kell a winchestert, mert egyre szaporodnak rajta az olvasási
> hibák. A szerver típusa DELL PowerEdge T110, összesen négy lemez van
> benne. Az első kettőnél jelez hibát, ez a két lemez tükrözve van
> egymásra és két partícióra vannak osztva. A lemezek SAS csatlakozós, 1
> TB-os Seagate HDD-k. A másik két lemez, nincs tükrözve, azokon is két
> partíció van egy nagyobb átnyúló és egy kisebb.
>
> Próbáltunk utána nézni, de nem találtuk meg a legjobb megoldást arra,
> [...]

Lehet én értek félre valamit, de még működik, ráadásul RAID-ben, nem?
Egyik lemezt kiveszed, be az újat és vársz amíg meglesz a szinkron(nem
lesz gyors...) aztán ha megvan kiveszed a másik rosszat is és teszel egy
újat.

--
Alaksza Balázs

*Budapesti Ward Mária Általános Iskola, Gimnázium és Zeneművészeti
Szakgimnázium*
1056 Budapest, Irányi utca 3.
Telefon: +36 1 797-7792; +36 1 797-9291 | Mobil: +36 30 862-2699
www.wardmaria.hu | www.facebook.com/BudapestiWardMariaIskola