Sziasztok!

Még mindig ezzel szórakozok :) és elakadtam az "erdőben".
Jelenleg a rendszer felépítése:

VPS (egy adatközpontban, freepbx legújabb stable OS-al)>>>>>INTERNET >>>>>> pár darab okostelefon (zoiper titkosítva srtp-vel) I>>> MIKROTIK (OPENVPN) >>>>>> pár darab SPA3102 ata (titkosítás nélkül)

A szerver eddig ott volt, ahol az ata-k és nem volt gond, hogy titkosítás nélkül mentek. Átköltöztettem a rendszert egy VPS-re és minden flottul megy, kivéve egy dolgot: A spa3102-k egy mikrotiken keresztül kapcsolódnak a vps-hez openvpn segítségével és azt vettem észre, hogy az RTP kommunikáció nem a vpn-ben történik, hanem csak a kontrol csatorna megy ott. Ha hívok egy külső telefonszámot, a kapcsolat felépülése a vpn-ben látható ( udp 5060) majd amikor a hívott fél felveszi a telefont, akkor a WAN oldalon látni az udp kommunikációt udp 10000 és udp 20000 között titkosítatlanul. Ez így nem túl biztonságos, mert lehallgathatóak a beszélgetések az ata-k között.

Azt találtam ki, hogy csinálok még egy freepbx szervert az ata-k nak és a két freepbx-et kötöm össze titkosított IAX2-vel a SIP helyett.

Működőképes az elgondolás?
IAX2 tud teljes egészében a tunnelben működni?

A kimenő hívások "lehallgatása" nem érdekel, de a belső telefonok, amik egymással beszélgetnek, az mindeképp titkos kell legyen!

ui: Az okostelefonok a zoiperrel tudnak srtp-t/ztrp-t is és azokkal nincs ilyen gond.