Szia!

Szerintem nem érdemes PC-t összerakni. Egyszerűbb és tisztább a saját NVR. És akkor rögtön egy elnevezés tisztázás. A DVR az analóg rendszerek felvevője, az IP kemerákét NVR-nek (Network Video Recorder) hívják. Csak ha nézel eszközöket, akkor ezt keresd.

Ahogy írtam én Hikvision kamerákat használok. www.hikvision.com www.hik-online.hu Egyébként itt szinte minden kínai. Nem csak gyártás szempontjából, hanem eredetileg. A legnagyobb kameramárkák kínaiak: Hikvision, Dahua, Uniview (legalábbis az őszi biztonságtachnikai konferencián az Uniview-t képviselő kínai fickó szerint, akivel beszéltem, ez a sorrend :) ) Most ha jól számolom 32 Hikvision kamerám van 6 rögzítőn (a helyi adottságok miatt van ennyi rögzítő).
A szoftvere jó, jól használható, átlátható, nagyon szépen működik.
Viszont, és sajnos most nem esküdnék meg a márka nevére, de ha jól emlékszem eurovideo volt, abban is a Hikvison szoftvere van. Vannak ilyenek is. Nem pilótavizsgás a szoftver, az elején én sem tanultam, és simán be tudtam állítani, igaz előtte már éveken keresztül kezeltem ilyen-olyan kamerarendszereket, így maga téma nem volt ismeretlen. Most viszont voltam hivatalos oktatáson is, és így azért sok minden világosabb. Ez is egy szakma....

Van még 9 Techson kamerám is. Azt kell, hogy mondjam sajnos. Nagyon nem vagyok velük megelégedve néhány egyszerű gyakorlati ok miatt: a rendszerindőt nem lehet pontosan beállítani. Próbáltam az NVR-en, próbáltam kamerán, próbáltam szinkronizálni időszerverrel, de a téli-nyári időszámítást nem lehetett beállítani. Így nyáron mindig egy órás eltérést mutatnak az órák. Most télen viszont jól járnak. A kliens szoftvere, az NVMS-1000, bár úgy hallottam, hogy már kijavították, hogy ne csak rendszergazdaként lehessen elindítani, de mikor én próbálkoztam vele, akkor csak rendszergazdai joggal lehetett elindítani, a portás néninek meg nem szerettem volna rendszergazdai jogot adni a gépen.
Hikvisionnál ilyen gondom sose volt.
Próbáltam a Techson-nál egy kollégának jogosultságot adni, hogy be tudjon lépni és felvételt visszanézni, hogy ne mindig nekem kelljen, de nem tudtam. Egyszerűen nem lehetett. Nem engedett be a regisztrált felhasználónévvel és jelszóval. Agyrém. Lehet, hogy egy firmware frissítés megoldaná a dolgot, de nem tudok firmware-t frissíteni, ugyanis nem férek hozzá. Akik árulják, legalábbis akit ismerek, azok nagykerek, nem tudok hozzájuk beregisztrálni, hogy letöltsem. Akitől meg vettük, az a cég egy hulladék, és örülök, ha a nevüket se hallom. Hikvison-nél tudok firmware-t frissíteni, volt is már rá példa, hogy frissítettem. Az európai honlapon fent van minden, még regisztrálni sem kell. Az oktatáson ugyan mondták, hogy azért van a frissítésnek egy tanácsolt menete, de én még az előtt frissítettem, hogy ezt tudtam volna, és nem lett belőle gond. :D Bár ez nem törvényszerű. A Techson szoftverét láttam egyébként még a ProvisonISR kamerákon is. (Ami ugyan izreli márka, a techson-ra már nem emlékszem milyen, de mégis ugyan az a szoftver.)

Az Uniview-nek saját szoftvere van. Láttam ugyan a konferencián, bemutatták mit tud, de már nem nagyon emlékszem rá.

Több márkát nem nagyon ismerek. Vivotech-et is láttam komoly helyen, de azt nem ismerem. Na persze meg van a Bosch, Panasonic, meg még néhány olyan márka, aminek nincs belépő szintű modellje, így szinte kizárt, hogy meg tudnád fizetni. És igazából nincs is szükséged szerintem a tudásukra. Az ilyen pár tízezerért kapható wifis csodák, amiket még forgatni is lehet, na azokat kell messzire kerülni.

Technikai oldalról egy 8 csatornás rögzítő elég. Ebben a szakmában szinte mindenki a WDPURZ merevlemezeket ajánlja, szállítja. Ennyi kameránál, még ha HD felbontásban is rögzítesz, mozgásérzékelésre állítva egy 4 TB-os lemez elég is lesz. A Hikvision-nek van egy frankó kis programja a Disk Calculator (ezzel számoltam most gyorsan), azzal tudsz tervezni. Most 4 MP kamerákkal számoltam. Ennél nagyobban nem is érdemes venni.

Ezek a kamerák most már általában PoE-vel is mennek alapból, de az adatlapjukon fel lesz tüntetve. PoE switch-t nem adnak hozzá, azt külön kell beszerezni. Én Cat6-os kábeleket használtam, főként Draka, most meg Excel. Sávszélesség kalkulátor is van, azzal meg lehet nézni, hogy mennyit használ. Na ez az a terület, amihez már érteni kell, mert a különböző beállításokkal sokat lehet spórolni.

Általános tulajdonság még, hogy a legtöbb beállítást az NVR-en kell elvégezni, és az küldi le a kamerának. A képi finomhangolás az, amit a kamera felületén kell beállítani. Legalábbis a Hikvision-nél így van.

Az általam említett kamerák közül még a rosszabbak is infrások. Vagyis éjszaka is látnak. Nem is rémlik, hogy IP kamerába lenne olyan, ami nem infrás. De lehet, hogy van. Akárhogy is, az adatlapján ott lesz a fényérzékelési értéke.

Kamera kivitelben inkább a dome-ot ajánlanám. Bullet kivitelt is lehet választani, az is jó, de beltérre inkább dome-ot szoktam rakni.

A hik-online-on látsz árakat, sőt, onnan még rendelni is tudsz, az végfelhasználóknak készült oldal.

Oda kell még figyelni, hogy melyik milyen kódolást tud. Most a legmodernebb a H265+. (Hacsak nem maradtam le valamiről október óta.) A H264 az alap, de van H264+ és H265 is. Ezek mind a sávszélesség felhasználásban jelentenek szerepet, és persze a felvétel tárolásban is. Mind a kamerán, mind a rögzítőn nézd meg, melyik mit tud.

Most ennyi jutott szembe.

Ha van kérdésed, írj. Válaszolok, ha tudok.

Üdv:
Attila

Én is megkaptam a feladatot, hogy építsek ki kamerarendszert az iskolában.

Kérdésem az lenne, hogy kinek milyen márka típus vált be, illetve, hogy van-e értelme egy külön dedikált PC-t összerakni az IP-kameráknak, amire rögzítenek vagy érdemesebb venni egy gyári dobozt, amibe tehetek HDD-t és az elintézi a rögzítést. Ezekből jószerével csak kínai példányokat találok, főleg lentebbi árkategóriában. Mennyire megbízhatók ezek a dvr-ek? Van esetleg valakinek konkrét tapasztalata márkával típussal, hogy mi az ami bevált és mi az amit érdemes kerülni?

Technikai szempontból az alábbi feltételeknek kellene megfeleljen a kamerarendszer:

6 db IP-kamera egyidejű rögzítése 24/7-ben.

Legalább 7 napra visszamenőleg meglegyenek a felvételek.

Szeretném a kamerákat PoE táplálni, mert rázós lenne minden hová kötődobozt, 230V-ot odavinni. (Passzív vagy aktív PoE tapasztalatok? Mi a max kábelhossz, ami nem elméleti, hanem gyakorlatilag is működőképes PoE-vel kamera esetén? Konkrét kamera típus és konkrét Cat5e vagy Cat6 kábeltípus? Van-e a dvr dobozokban PoE switch vagy azt külön kell megoldani és egy ethernet kábellel ráakasztani a dvr-re?)

Vannak sötétebb helyek, ahol nem mindig van vagy nem mindig jó a megvilágítás. Jó lenne, ha nem kellene 2 reflektorral világítani, hogy értékelhető képe legyen az eszköznek. (Nem kimondottan korom sötétre gondolok, nem éjszakára, mert első sorban nem vagyonvédelmi, biztonságtechnikai szerepe lenne, tehát nappal, de sötétebb helyen. Nem tudom hány lux...)

Mindegyik kamera beltéren lenne elhelyezve.

Árat nekem kellene belőni, nincs külön kikötés, de azért a józan ész határain belül, a feladathoz mérten kell ajánlatot tennem az igazgatónak. Hiába kérdeztem mennyi keret van rá :( Az biztos, hogy nem milliók.

Szóval olyan rendszert kellene összehoznom, ami jó minőség/ár aránnyal bír. Megbízható és KORREKT árú a tudásához képest. Nem THX minőségű kép a szempont és az elvárás a minőség alatt nem ezt értem.

Minden észrevételt tanácsot köszönök!