Üdv!

On Tue, 24 Apr 2018 10:05:11 +0000, Bagó István wrote
> Csinált valaki ilyet?
> Most végre van olyan gépünk, amin ezt technikailag meg lehetne csinálni.
> Érdekelnének tapasztalatok.

Bocs, vészmadárkodom egy kicsit. Egy adott környezetben szerzett tapasztalatok
alapján írok:

Nagyon tartok tőle, ha a diákokra gondolok.
Nekem virtualbox kapcsán van ~10 éves tapasztalatom... nem tudom, hogy milyet
virtuális gépről van szó... Itt van néhány billentyűkombináció, ami meglepheti
a vizsgázót, ha véletlenül éppen odatéved a keze. Nem tudom, hogy milyen
szinten fog felháborodni, ha ilyesmi kapcsán úgy gondolja, hogy megzavarta.
Mert gondolom a diák nem tudja, hogy azon fog vizsgázni, nem is készülhet fel
rá.

Hova ment a diák? Le van ez írva? Hálózatra? Mit teszel fel rá, hogy oda
menthessen? Kipróbálták olyan környezetben? Fizikai gépre? A virtuális gépen
belül, hogy aztán majd felmásolja? Ha belül, akkor hiba esetén mit csinálsz?
Mert onnan hozzáférni nem ugyanaz, mint ha egy szimpla merevlemezről kell.
Általában simán megoldható, de ez egy vizsga, ahol szorít az idő.

Évente néhányszor előfordul, hogy nem indul, mert lockolva (azt hiszem
ilyesmit ír) van. Ez először ijesztő volt. Ismered-e eléggé a használni kívánt
virtuális gép használati problémáit?

Pár hete diákok C++ programjait ellenőriztem virtuális gépen. Az egyik -
egyébként szögegyszerű - program tömbtúlindexelés miatt az egész gépet magával
rántotta. Nem gondolom, hogy jogos ilyen szintű probléma, tehát minden
tesztelés során megvárni, míg újraindul... Ne feledjük, vizsgáról van szó.
Persze a diák a hibás, de korábban hasonló hiba nem eredményezett ilyet, a
tantermi gépeken kipróbálva is csak a program szállt el.

Szóval nagyon kockázatosnak ítélem, ha nincs az adott image kapcsán érettségi
feladatok megoldása során szerzett néhány hónapos tapasztalatod. Ez azért
kell, hogy kibukjanak a problémái. Akik összerakták, lehet, hogy ők sem
tesztelték diákkörnyezetben.

Üdv: Fodor Zsolt