>Itt arról van szó, hogy csak power reset után lehet újra csatlakozni hozzá, bár az SSID-t kisugározza. Elképzelhető túlcsordul az eszköz puffere. Sok felhasználó és főleg saját wpa-psk hitelesítésnél előforduló probléma.
Megoldás: Radius szerver

>Gyanítom hogy a mikro USB csatlakozó/táp sokat ront a megbízhatóságon, és egy belül beforrasztott kondi sokat segítene,
>de még nem szedtem szét.
Ekkora áramfelvételnél nem okoz gondot a micro usb csatlakozó. 2 ampert átvisz 5v-on és annyit meg nem kér a hap lite router. (500ma a fogyasztása átlagban, 800ma csúcsban)

Végül a beállítás:
Advanced módba váltasz és :
-RADIUS hitelesítés!!!!(ez sokat dob a stabilitáson)
-átállítod a wireless protokolt 80211-re
-rts/cts finomhangolás, főleg zajos környezetben, ha sok wifi van a körzetben ( főként 2,4 probléma)
- distance átállítod "indoors"-ra
-max station count : 10 (hap lite) 20 hap ac lite
-ht-nál az összes csatornát bekapcsolod és az összes ampdu-t engeded
-band-nál meg bg-n kombó, vagy n ha csak uj eszközök csatlakoznak rá.
-wmm engedélyezed
-multicast buffert tiltod
-semmi tűzfal
-max 1 vlan ( de jobb ha az sincs és okos switchbe végződteted)
-semmi natolás
-bridge a portok között
-semmi qos

Nálam ez így van már évek óta, a hap lite-ok közül van ami 2 éves és még mindig stabilan bírja. Azért az árért ami elkérnek a hap lite-ért, még mindig megéri mert ap-ként használható.

A hap ac lite amúgy sokkal jobb vétel, mert dul band-os és erősebb a cpu-ja/jobban terhelhető egyéb feladatokkal.

2018. 06. 11. 9:50 keltezéssel, Horváth Péter írta:
A hap ac lite eleve 2 sávos, egy egész más dolog. Nem sok köze lehet ehhez a világoskék oldalú dobozkához.

Itt arról van szó, hogy csak power reset után lehet újra csatlakozni hozzá, bár az SSID-t kisugározza.
Ez nem szép dolog egy akármilyen gagyi routernél sem.
Ha szoftveresen tiltom/engedélyezem a wifi-t, vagy újraindítom az egészet akkor sem megy ki ebből az állapotból.
Ezt milyen beállítás okozhatja?
Gyanítom hogy a mikro USB csatlakozó/táp sokat ront a megbízhatóságon, és egy belül beforrasztott kondi sokat segítene,
de még nem szedtem szét.

2018.06.11. 8:53 keltezéssel, Fehér Sándor írta:
Üdv!
Nem lehet beállítási probléma?

Nekem nincsenek gondok ezekkel az eszközökkel. ( hap lite és hap ac lite kb 40darab összesen)
wpa2-freeradius  és eszközönként 10 ip-t szolgálnak ki általában.

2018. 06. 11. 8:20 keltezéssel, Horváth Péter írta:
Ez igaz hogy mikrotik, de nagyon lite. Olcsóbb mint egy közepes TP-Link.
Nekünk van 3 ilyen, nem is routernek, hanem csak AP-nek használjuk,
gyakran lefagy a wifi része, úgy hogy power reset nélkül nem lehet rá csatlakozni. Ilyenkor szoftveres újraindítás sem segít. Csak a több SSID, és több VLAN miatt próbálkoztam ezzel.
A 3-ból 2 produkálja, pedig már megcseréletem , és frissítettem is.
https://mikrotik.com/download
az "SMIPS" -nek nevezett architectura (hAP mini, hAP lite) köszönő viszonyban sincs a mikrotik megbízhatósággal.

2018.06.09. 7:59 keltezéssel, Zsolt Farkas írta:
Sziasztok!

Soha nem volt még Mikrotik routerem, ezért kérdezném, hogy az alábbi eszköz megfelelne-e otthonra?
https://mikrotik.com/product/RB941-2nD-TC
Sima lakótelepi lakás, nem kell szinteket átlőnie és max 3 falon kell átmennie a wifinek.
Köszönöm

Zs