2018.06.11. 12:10 keltezéssel, Fehér Sándor írta:

>Itt arról van szó, hogy csak power reset után lehet újra csatlakozni hozzá, bár az SSID-t kisugározza. Elképzelhető túlcsordul az eszköz puffere. Sok felhasználó és főleg saját wpa-psk hitelesítésnél előforduló probléma.
Megoldás: Radius szerver

>Gyanítom hogy a mikro USB csatlakozó/táp sokat ront a megbízhatóságon, és egy belül beforrasztott kondi sokat segítene,
>de még nem szedtem szét.
Ekkora áramfelvételnél nem okoz gondot a micro usb csatlakozó. 2 ampert átvisz 5v-on és annyit meg nem kér a hap lite router. (500ma a fogyasztása átlagban, 800ma csúcsban)

Végül a beállítás:
Advanced módba váltasz és :
-RADIUS hitelesítés!!!!(ez sokat dob a stabilitáson)
Több SSID-t használok, olyan is van aminél RADIUS hitelesítés van.
De nem tudom ezt kizárólagossá tenni, mert több mint 100 laptop van.

-átállítod a wireless protokolt 80211-re
-rts/cts finomhangolás, főleg zajos környezetben, ha sok wifi van a körzetben ( főként 2,4 probléma)
"cts to self" vagy "rts cts" ? Ha beállítom ezeket akkor tudnak a mezei kliensek csatlakozni? És mi legyen a hardware protection threshold -al ? Ja ez az amit más AP esetén RTS threshohold. Még soha nem állítottam ezeket be, a mikrotik korábbi verzióiban nem is volt támogatva.
https://forum.mikrotik.com/viewtopic.php?t=29275
pl itt azt írják hogy az RTS/CTS beállítást kliens oldalon célszerű beállítani, AP esetén nincs jelentősége. De van még a fragmentation threshold az elfeledett dolgok között...ami visszatért a mikrotik-be.

Amúgy azt figyeltem meg, ha nincs internet hozzáférése a HAP Lite -nek, akkor akad ki egy idő után. A Cloud nevű szolgáltatás lehet a ludas. A pontos időt csak ezen keresztül tudja beállítani, mert az NTP szolgáltatást kihagyták belőle. Ha routernek használjuk akkor nincs ilyen probléma, de AP esetén nem egyértelmű, hogy van internet kapcsolata.