Sziasztok!

Tapasztalataim az EFOP wifivel kapcsolatban.

Tegnap kaptam egy e-mailt, hogy tudomásuk szerint 3 héten belül jönnek
kivitelezni, ezért lecserélték a router konfigot.

Megírták a két tartományt is, a wifire kaptam /23-ast, a privátra /24-est.

A restarttal a hálózatom is jobb létre szenderült.

Amire rájöttem. Router port kiosztásom: 0 port szerver, 1-5 privát, 6 trunk
a HP Arubára, 7 az új wifinek. Ezt értelemszerűen nemtom mit művel, a trunk
jó, így ami a HP-n keresztül megy az rendben, a privátok és  a szerver
szegmens is halott. Nincs rajtuk internet kapcsolat. Bejelentettem, várom a
visszahívást.

Fix IP-t nem tudok adni, mert amint megadom akár azt, amit kapok a dhcp-től,
azonnal megáll a netkapcsolat a gépemen. Így érdekes lesz a hálózati
nyomtatásomat beüzemelni. Most vagy nyomtatok, de akkor nincs net, vagy
netezek, meglátjuk hogy tudom rávenni a nyomtatót, hogy jó legyen. Minden
esetre nemsoká esek neki a nemes feladatnak, aztán majd egyszer a NIIF is
olyan konfigba hozza a routert, amit szeretnék. Minden esetre a múltkor már
el is felejtettem, hogy bejelentettem, hogy nem ment rá a konfig (trunkot
kellett 7-ről 6-ra költöztetni), olyan soká hívtak vissza. Volt saccra 1
hét.

Ja, és az eddigi eduroam AP-k megálltak. AZ Arubán keresztül mennének, így
elvileg menniük kellene, mégsem mennek.Írták is, hogy leszerelik majd. Csak
azt felejtették el, hogy itt nem áll meg az élet nyáron sem, így most a wifi
hálózat megállt. Át akarom dugni (szabálytalanul) a privátra, akkor legalább
a saját ssid menni fog. Legalábbis remélem.

Üdv: Zsolt