Csaba

Feladó: Gyulai László
Elküldve: 2018. július 19., csütörtök 21:28
Címzett: techinfo@lista.sulinet.hu
Tárgy: Re: [Techinfo] sulixerver virtual

2018.07.18. 13:12 keltezéssel, Sándor Fehér írta:
> Üdv!

> utána kisebb helyre visszaállítani, amire azért még az adat ráfér?
> Live linux alól bemountolod a kötetet és fájlrendszer szintjén
> átmented a jogosultságok megőrzésével a másik tetszőleges méretű lemezre.
>
> Muszáj a vmware cucc neked?
> Proxmox sokkal flexibilisebb és arra a célrendszerre rendszeresen
> migrálok különböző szervereket. ( zentyal, debian-joomla-val,
> samba-server ubuntu-n stb)
>
> Ha még tudsz váltani, fontold meg a proxmox pve5.1-t. A legjobb cucc a
> feladathoz.
> [...]
A "live linux alól mount és átmásolás a másik tetszőleges méretű
lemezre" megoldás jó lenne, csak 2 kis bibi van vele. Nincs másik
tetszőleges méretű lemez, és ugyanerre a gépre kell visszakerülnie a
sulixnak. Azt talán éppen meg tudnám oldani hogy a mostani rendszerről
egy full mentést csináljak máshova, annyi tárhelyet valahogy még
összekalapálok.

Egy másik, régebbi szerveren már van vmware esxi, amin futnak kisebb
virtuális gépek, debianos unifi controller meg próbálgatok rajta
dolgokat, "router" linux disztribek, próba xp gép, stb.
Ezt már úgyahogy ismerem, a virtuális hálózat része is bejön, sokrétű,
jól konfigurálható, simán dobálgatom a virtual switchek között a gépeket
ha valamit ki akarok próbálni és az éles hálózatba se kavar be ha úgy
állítom.
A proxmoxot nem ismerem, nem mentem még utána, azonkívül hogy itt
olvastam a létezéséről, mást nem tudok róla. Az esxi-t már egész jól
kiismertem, 1 éve próbálgatom, kísérletzek vele, most tartok ott, hogy a
fő szerverünket nyugodtan vinném be alá.
A proxmox-ot nulláról kéne kezdenem, nem hiszem hogy jó ötlet lenne
ismeretlenül bedobni a mély vízbe a "production" rendszerünket, ahhoz
most kevés az idő.
A lehető legkésőbbi időpontig megtartanám az eredeti fizikai
konfigurációt, ha géptermi géppel modellezve működik minden csak akkor
lenne éles a virtuális rendszer. Inkább megy még egy tanévet fizikai
vason ha arról van szó, nem kockáztatok. Tudásra meg elég az esxi, amire
kell azt tudja.
Ha meg egyszer véletlenül a távoli jövőben mégis kapunk egy új szervert
akkor meg körül lehet nézni hogy milyen megoldások vannak.
(Hyper-V szerver ingyen van és tud clustert az is.)