> [...]

>De a sulinet cisco routere csak elérési hálózatnak használja a társszolgáltatók vonalait, és IKEv2 VPN Igy van, de én nem vagyok biztos az ikev2 ipsec-ben. Ha az volna, hatalmas terhelést jelentene a központban a kiszolgálás. (titkosítása miatt) Szerintem PPP tunnelezés-el van ez megoldva!! (a routeren a ppp lámpa világít, ez is alátámassza ezt az érvet)

Pl a sulinet router elé akármilyen mobilnetet teszek, azon is menni fog.
Igen, de csak publikus ip-jű hálózatból. Legutóbb mikor teszteltem így volt. (mobilnetről nem csatlakozott a cisco a niif-hez)

>Vagyis tök mindegy hogy milyen net van a sulinet router előtt
Ha publikus ip-jű a neted, akkor igen. Csekkold, ha gondolod fél éve néztem ezt, akkor még nem működött privát ip-ről.

2018. 08. 24. 17:45 keltezéssel, Horváth Péter írta:
2018.08.22. 10:37 keltezéssel, Molnar Peter írta:

Egy "titok", en speciel nem reg tudtam meg, amikor villam vitte el a sulinetes routert. Ha egy sima routert bekonfigolsz a sulinetes publikus ip cimmel a wan porton, akkor lesz internet a router LAN portjain.

Na ezt nem értem. Ha pl egy tplink routerben beállítom a 195.199.xxx.57 IP címet a WAN porton, és ezt rákötöm  az UPC modemre, de mit adok meg átjárónak? A 195.199.xxx.62 amit meg kellene adni az a sulinet router címe,
amit épp ki akarok hagyni.

Ha már titok:
Azt értem hogy akár 3 tplink routert is ráköthetek az UPC modemre, de csak DHCP WAN beállítással, és mindháromnak a LAN portján lesz net.

De a sulinet cisco routere csak elérési hálózatnak használja a társszolgáltatók vonalait, és IKEv2 VPN-en kapcsolódik a sulinet központba, ahová routolva vannak a publikus IP címek.

Pl a sulinet router elé akármilyen mobilnetet teszek, azon is menni fog. Pl megosztom a netet a telefonomon, és egy wifi AP-t rákonfigurálok a telefonon megosztott netre, és arra kötöm a sulinet router WAN portját akkor is menni fog. Vagyis tök mindegy hogy milyen net van a sulinet router előtt, ha az átengedi az IKEv2 protokollt.