Sziasztok!

A mai napon lehalt az összes unifi Ap eszközöm.

1. 2db, pc re telepített controllerrel ment, a controllerbe be tudtam lépni, de a két ap inaktív státuszú volt, semmilyen módon nem tudtam aktívvá tenni. Próbáltam programból a programot frissíteni, nem sikerült. Netről letöltve, és telepítve a szoftvert - felismerte a régi verziót - frissült, beléptem, aktív lett a két ap, de ezeket is frissíteni kellett. Frissítés után ismét inaktívak lettek.

2. 6db ap clod key-el vezérelve, nem tudok belépni sem a vezérlő eszköz, se a vezérlő programba, időtúllépés - "az eszköz inaktív". Itt egy teljes áramtalanítást csináltam, egy rack szekrényben van a cloud key, a switch, és a 6db ap poe tápja. Amit láttam, hogy az eszköz oldalán lévő led ütemesen, szabályosan villog mintha ezzel hibát jelezne. Nem tudom, ennek hogy kéne normál esetben világítania,  villognia, amennyiben ő az eszköz éppen aktuális aktivitását kéne hogy jelezze, akkor biztos hogy nem így. Majd ennek is megpróbálok utánajárni, de hátha valaki fejből tudja... Resetelés még nem volt.

A két pontban felsoroltak két fizikailag is két különböző hálózaton vannak, semmi közük egymáshoz. A 2 ap csak az irodában dolgozó iskola vezetést szolgálta ki kb 5 fő, a 6db ap az iskolában szétszórva, viszonylag teljes lefedettséget biztosított mindenki másnak. Jelszavas védelem, a fizikai hozzáférés kizárt, a 6 ap rack szekrényben, kulccsal zárva, kulcs csak nálam, a pc-s controlleres ap-k az én gépemről mennek, diák nincs az iskolában, tanárok sem férnek hozzá.

Miután a hibát viszonylag késő délután vettem észre, amikor egyébként frissíteni szerettem volna őket, egyenlőre csak ennyit tudok. A pc-s 2 ap biztos hogy eddig ment, mert a vezetők laptopjaikat használták internetre. A 6 ap-ről nem tudom mióta álltak le.

Kizárt dolognak tartom, hogy mindkét - hangsúlyozom egy mástól teljesen független - rendszer egyszerre megy tönkre, áramszünet nem volt. Jelenleg frissítéses problémának gondolnám, de akkor is érthetetlen, hiszen eddig a unifi nem frissítette önmagát, azt mindig kézzel kellett elindítani.

Holnap tudom folytatni a keresést, de addig is valakinek ötlete, esetleg hasonló unifi esete?

Köszönöm!

üdv

bg