Hasonló csapdába kerültem én is. Végre 7 évi könyörgés után kaptunk új gépeket. "Természetesen" 2 adagban jöttek, de hiába ugyanonnan, mégis 2 féle lett. Az egyikben i5-7400, de a másik adagban sajnos i5-8400 van, amivel a probléma van. Ugyanis a termekben win10 ltsb 2015 van, ami build 10240, azaz win10 1507. Ennek pedig 2017 márciusban lejárt a támogatása. Úgyhogy hiába hazudtak 10 évet a Microsoft-nál, a hardver gyártók a konzumer támogatás miatt nem foglalkoznak a dologgal, a 2017 ősszel megjelent 8. generációs processzorhoz nem találtam az intelnél a régi win10-re drivert. Azaz a win10 telepítő rögtön írja hogy nem jó win10 verzió, a win7/8.1 driver is.

Márpedig kellene nagyon, mert az eszközkezelőben "Általános Microsoft-videokártya"-ként szerepel, windows update nem szed le semmit, ezt írja legújabbnak.

Különösebben nem aggasztana a dolog, de sajnos ezzel csak 64Hz-en járatja a monitort, másra nem lehet állítani. Ezzel meg a projektor nincs kibékülve.

Próbáltam inf telepítést, szintén nem megy fel, illetve a régebbiekben nincs benne az eszköz. Elvileg ugyanúgy Intel 630-as vga, de a kedves intel megváltoztatta a device id-t, a 8gen prociban 3e92, a 7gen-ben meg 5912 (ezt kapásból HD Graphics 630 néven felismeri és működik). A win7/8.1 driverből kézzel kiválasztva, és az igen, biztos ezt telepítem megerősítés után sem hajlandó menni, hibával visszadobja a telepítés végén, marad a microsoft adapter.

Nem tud valaki valami inf bűvészkedést amivel mégis rá lehetne húzni? Vagy valami infót hogy mi által blokkolják a régi win10-re a driver telepítést? Hátha valami .inf vagy .ini átírással mégis rá lehetne dobni?

Amikor még az igényléseket adtuk le, akkor i5-7400 volt a listában, aztán nem tudom hogy a több kézen áthaladáskor mi lett belőle. Gondolom esélytelen reklamálni, úgysem cserélnék ki nekünk a gépeket...

Ja, és sulix prof. alatt is elég érdekes dolgokat művel a grafikus felület alatt, a 7400-asok ott is jók.

GyL