Hello!
Az AD-be beleptetes az AZURE AD-be leptetett gepeken nem fog menni,
igy ezeken a kovetkezo celokat kellene megvalositani:
- helyi szerver eroforrasainak elerese az eduroam-on keresztul
- helyi eroforrasok (nyomtatoszerver) elerese az eduroam-on keresztul
- helyi halozatbol elerni a eduroam halozaton keresztul csatlakoztatott gepeket.

Azon gepek eseten, melyek nincsenek beleptetve az Azure AD-ba (helyi laptopok)
a beleptetes a helyi AD-ba lehetseges, elvileg.
A celok ugyanazok, mint a fentiek eseteben,
+ a gepek AD-n keresztuli konfiguralasa (gpo)

A fentieket tekinthetjuk alomnak.
A megoldasuk a belo halozat felepitesetol es a kompromisszum keszsegunktol fugg.

A. halozat
Szerver 192.168.0.x-es tartomanyu belso haloval.
A belso halonak nincs kozvetlen kapcsolata a sulinetes router egyik vlan-val sem.
A szerver a sulinetes router publikus portjahoz kapcsolodik csak.

Lehetseges megoldasok, szigoruan szerintem, s elmeleti alapon, tehat ha valahol tevedek szoljatok:
1. VPN-s megoldas
Az eduroam-os gepekre telepiteni az OPENVPN klienst
A szerverre szinten
A kliens gepek a VPN-es csatlakozas utan, mintha a belo haloban lennenek, igy
A gepek AD-n keresztuli konfiguralasan kivul minden elerheto.

2. Szerverbe masik halokartya, vagy a meglevo belso lab csatlakozasa es konfiguralasa a sulinetes router privat portjahoz.
Az eduroam a wifi-s vlan-hoz kapcsolodik, a szerver a privat vlan-hoz.
A Dashboard-on keresztul lehetoseg van a ket halozat osszekotesere, igy koztuk forgalom mehet. Szerintem a szerveren es dashboardon is kell egy statikus routolast is beallitani, de elmletileg minden cel mukodne.
(kiveve az AD-t)

B. halozat
Szerver belso laba a sulinetes router privat halozatahoz csatlakozik
a privat vlan-on a DHCP szerver a sulinetes
A Dashboard-on keresztul lehetoseg van a ket halozat osszekotesere, igy koztuk forgalom mehet. Szerintem a szerveren es dashboardon is kell egy statikus routolast is beallitani, de elmletileg minden cel mukodne.
Az AD szerintem ketseges

C. halozat
Szerver belso laba a sulinetes router privat halozatahoz csatlakozik
a privat vlan-on a DHCP szerver nem a sulinetes.
A Dashboard-on keresztul lehetoseg van a ket halozat osszekotesere, igy koztuk forgalom mehet. AD belepes lehetseges, de a WIFI-s vonalnak szerintem kulon DHCP-je van, igy az AD itt sem fog menni.

Kihagytam valamit?

--
Udv:
Molnar Peter