Szia,
>Igy amikor a terembe mennek, akkor nem kell pendrive-l szorakozniuk,
erre írtam, hogy ott az Azure felhő.

>ne kelljen mar sorbanallni a tanariban levo gepeknel egy esetleges
nyomtatasi igenynel.
Ja, szóval nálatok ez helyi sajátosság. Nálunk több gép van, mint tanár,
nincs sorbanállás.

>Eloszor is, az eduroam halozathoz nem csatlakozhat akarki, nem ip es mac
szures van, ezt nem hiszem, hogy feltorik.
Nem is erre gondoltam (talán rosszul fogalmaztam) Nálunk a diák az iskolai
tabija miatt kap eduroam-os hozzáférést, ami egyben a webmail account. De a
kicsi tárhely miatt a levelezés úgyis használahtatlan, ezért a jelszót nem
adom ki neki, csak be van állítva. Viszont vannak iskolák, ahol a tanuló
tudatában van a login/pswd párosnak, na ő ne tudja elérni a helyi
erőforrásokat. Ott a VPN se véd, mert a kisöcsi a kulcsot odaadhatja a
nagytesónak (aki nem is ide jár) és már bent is van a helyi hálón.
Kollégák.. utazó kollégák, akikkel évente 1* ha találkozok nyomtasson csak
helyi gépről.

De ahogy írtam, nálunk ez van, máshol meg az. Nyílván függ eszközparktól
is, kollégák kompetenciájától is.
Nálunk nem találsz olyan termet, ahol legalább 1 gép nem lenne, ezért a
kollágák az efopos gépeit nem is akarják cipelni. Megértették a felhő
lényegét,
és örömmel használják is.
A helyi file szerver előbb-utóbb úgyis kimegy a "divatból", gondolj csak
bele, ha összeadod a kollegák efoppal kapott tárhelyét, és megpróbálsz
legalább akkora kapacitást kialakítani a saját szervereden (azaz beadsz egy
kérelmet a tankerbe párszáz terányi vinyóra... hát felszökkenne a
szemöldökük, meg a vérnyomásuk is...)

>Marpedig a WIFI-s halozat DHCP-je mas subnetben van, mas DNS-t oszt, mint
a privat haloban levo DHCP.
Ha VPN-ezni akarsz, akkor úgyis lesz címfordítás, openvpn-nél alapkonfignál
10.8.0.0/24-re.

Ezektől függetlenül nálam is van vpn, nem tartom az ördögtől valónak, csak
nem erre használom :)

Nem kötekedni akartam, csak megmutattam, hogy együtt lehet élni a kifüs
elgondolással - legalábbis nálunk sikerül :)

Üdv.