Nos…
Nálunk például tiltott a mobiltelefon használata a diákoknak. Legfőképpen órán!
Első körben arról volt szó, hogy a vendég wifi lekapcsolható lesz. Ez a mai
napig nem valósult meg. Ha betelefonálok és kérem a lekapcsolást, azt a választ
kapom, hogy nem lehetséges, be lesz ültetve ez a funkció a dashboardba, várjam
meg azt.

Másodsorban: az eduroam az iskola internet sávszélességét használja. Ez nálunk
jelenleg 150/50 Mbit/s! De van olyan iskolám, ahol ennél jóval kevesebb.
Namármost elég szíven ütő lenne, ha a hozzánk járó 300 diáknak mondjuk csak a
fele elkezdené egyszerre használni a sávszéllességünket! Gyakorlatilag
pillanatok alatt a 0-ra redukálódna…
Ugye azt is ígérték, hogy radikális sávszélesség növelés lesz. Ehhez képest a
mi sellyei iskolánk a telekomtól a legkisebb csomagot kapta, a tőlünk 20néhány
kilométerre lévő szentlőrinci (ugyanaz a tankerület!!!), jóval kisebb
taglétszámú intézmény ugyanettől a szolgáltatótól viszont gigabites
sávszélességet élvez… no comment…

Plusz ehhez jön még az, hogy ha ki akarom adni mind a 150Mbit/s elérést az
egész iskolának (és a jövőbe tekintve a lehetséges gigabitest is akár, ha a
tanker is úgy akarja), akkor rövidebb vagyok minimum 2db 24 portos gigabites
switch-el. Kettő régebbit le tudtam cserélni, mert volt „raktáron“ 2db HP
gigabites switch. De ez így csak a fél suli. Mi lesz a másik felével?
Természetesen jeleztem a problémát és a tényállást az igazgató felé, aki
szintén jelezte a tankerületi igazgató felé is. De tudjuk mind, mekkora esély
van két ilyen nagyobb értékű eszköz beszerzésére… pláne itt a „világvégén“, az
Ormánságban…

Szóval még így is jobban jártunk, mintha teljesen szabad lenne a rácsatlakozás.