2019. 01. 24. 12:09 keltezéssel, Gyulai László írta:

A SUSE Linux OES-hez szerintem jó a Novell kliens. A probléma az, hogy a jelenlegi Huedu szerintem nem OES-re épül, hanem Samba AD DC-re.
A tisztaszoftveres pdf-ben a referenciáknál írja az OES-t, és az "Öregedő rendszerek kiváltása" szekcióban is szerepel, csak azért gondoltam.
http://tisztaszoftver.hu/download/huedu_kozoktatas_flyer.pdf
El tudom képzelni, hogy egy telepíthető komponens.

Igen, kezdetben vala a HUEDU, ami SUSE Linux Enterprise Server + OES2 -re épült, majd következett HUEDU OpenLab, ami már tisztán Open Source megoldásokra építkezik. A PDF, amit belinkeltél, 2011-ben lett létrehozva, az már történelem, igaz biztos vannak még iskolák, ahol használják a SLES+OES2-t, amit azért tehetnek meg, mert örökös licencet kaptak anno (nekem is van), de pl. a frissítéseket már nem kapják a SLES+OES2 -höz. És igen az OES2 egy telepíthető komponens, ami azonban csak SLES-re telepíthető, és az ingyenes SUSE Linuxra nem.

http://huedu.hu/?page_id=523
OpenLab program bemutató: http://huedu.hu/wp-content/uploads/2018/12/openlab_bemutato.pdf A 32. oldalon szerepel, hogy "Samba4 Active Directory tartományvezérlő", de más aktuális tájékoztatókban is szerepel ez.

Veres Sándor