> Hello!
>  >Az árazás az teljesen más kérdés. Ki lehet akkor számolni mennyibe kerül
az
> Mivel majdnem minden KLIK-es iskola kapott a TIOP kereteben egy szervert,
> ez jelentosen csokkentette a koltsegeket.

Konvergencia régió szerintem kizárva. De igen, mi kaptunk szervert. Van is
így egy, azaz egy db. szerverünk. Arra tegyen az ember mindent, ráadásul ha
megáll, akkor a napló is megállt. Ekkor indul a kötváll írás, kef rendelés,
egyszer majd csak megérkezik. Még ha a napló miatt esetleg "pattognának",
akkor is több idő a javítás így.
Míg ha most a kréta alatt megáll egy vas, akkor pótolják, max. egy kicsit
lassú lesz 1-2 napig, ha szerencsénk van napon belül megoldódik, ha nagy mák
és nem terhelt időszak, lehet észre sem vesszük.
És akkor még nem volt szó arról, hogy valahová még ha helyben lenne
biztonsági mentést is kellene folyamatosan végezni. Most ez is megoldott,
nem az én fejem fáj ha kihal egy vinyó az adatbázis alatt. Igaz ez
tükrözéssel egész jól kivédhető, de ha a táp megfüstöli mindkettő vinyómat,
vagy egy kódolós vírus netán beszabadulna és végig gyalogol rajta, akkor
redundánsan szívnék.

Szóval én ezt nem nevezném alkalmas infrastruktúrának ezt erre a célra.
Amikor 2,5 fél éve ide kerültem Mayor volt, egy sima desktop pc-n kiengedve
a publikus szegmensre. Ezt én így örököltem, előtte már ment 1,5 tanévet.
Semmi backup, illetve naponta a helyi vinyóra csinált egy mentést. Hát kész
életveszély, szerencse, hogy abban a fél évben nem lett baja, utána jött a
kréta, minden ilyen probléma le a vállamról...

> Raadasul vannak olyan szempontok is, melyeknel nem a koltsegek a
> legfontosabbak.

Vannak, nekem így pl. teljesen tökéletes, de nem vagyunk egyformák :)

> Peldaul, hogy helyileg uzemeltetett szerver eseten az adminisztracio
> fuggetlen a helyi internet-kapcsolat sebessegetol, mukodesetol, stb.

Ezzel vitatkoznék. Mivel a fenntartó szeretettel készít ebből statisztikákat
(nálunk tartottak is még az iskoláknak erről "magasztaló" előadást is), meg
még ki tudja mi mindent ér el, így a fenntartó felé menő adatforgalom
terheli majd az internet vonalunkat. És az a kimenőt eszi főleg, akinél
rossz a sávszél, a kimenő még rosszabb.
Mi a helyzet a szülők hozzáférésével? Tanárok otthonról való naplózásával?

Ugyanilyen alapon akkor a KIR üzemeltetése nem veti fel ugyanazokat a
problémákat? A krétás adatok egy része redundánsan ott is megvan. Igaz az
kisebb adatbázis, de ha már GDPR felvetődött, szerintem azok az aggályok ott
is felmerülhetnek simán.

Zsolt