> SNI/BTMN, szociális, esetleges eü. adatok, hátrányos helyzet, hitoktatás, …

SNI/BTMN benne van a KIR-ben is. EÜ adatoknál van már izgalmasabb adatbázis is,
úgy hívják eeszt. Hittant anonimizálni kell...

De induljunk ki abból, hogy ez a cucc elvileg GDPR-nak megfelel. Akkor ezek a
problémák nem léteznek, mert megfelelő módon garantálva van az adatok kezelése.

Aki pedig bármiféle aljas indokból akar bármivel is visszaélni, az ha olyan,
meg fogja találni a módját annak, hogy amit szeretne megszerezze. Régen is
megvoltak ezek, amikor még azt sem tudták mi az a számítógép. Így legalább ha
pl. valaki lefizeti Marika nénit, hogy szivárogtasson adatot, akkor nyoma lesz
a rendszerben, hogy Marika néni ezt megnézte. Sokkal nagyobb a lebukás esélye
mint annak, ha benézek a páncélban egy aktába, kijegyzetelek, kifotózok
valamit. Feleségem bármikor férfit, vagy nőt tudna bármelyikőtökből csinálni,
mert hozzá fér ahhoz a rendszerhez ami ezt nyilvántartja. Sőt módosítani is tud
benne, mint sok ezer honfitársunk, aki ilyen helyen dolgozik. Miért nem
teszi/teszik meg? Egyrészt mert etikus, másrészt még az én adataimat sem
ellenőrzi le, hogy pl. helyesen vettek-e fel az EAK-ba, mert nem kapcsolódik
hozzá ügy, bármikor megkérdezik, miért nézett ebbe bele. Onnan kezdve pedig
egyenes út a fegyelmivel történő munkaviszony megszüntetése, pedig ő csak jót
akart, nem élt vissza semmivel, mert a hozzájárulásomat adta, ill. úgyis tudja
minden személyes adatomat. Szóval a logolás miatt ezek a rendszerek szerintem
ezerszer biztonságosabbak mint a papír alapú akták.

De Péter írta nekem, hogy akkor nem értem a javaslatát, ami arról szólt, hogy
helybe vigyük az adatbázist, és onnan szinkronizáljunk a központtal. Szóval a
központban ígyis-úgyis megvan/meg lenne minden, ezektől a dolgoktól Péter
javaslata független. És nem csak én nem értem (most már igen), hanem akkor
mások sem. Felesleges is ezen vekengeni, részemről itt a vége én ehhez a
szálhoz nem szólok hozzá többet. Olvastam sok mindenki véleményét, van akivel
egyet értek, van akivel nem, van akivel részben, de szerintem a témát
kiveséztük, érdemes zárni. Részemről lezárva.

Zsolt