A mitm jogi része itt most nem probléma, mert csatlakozásnál elfogadod a
feltételeket, ha nem tetszik nem kötelez senki a használatára.
Ez most a guest_vendeg -nél találtam, de emlékszem valami hasonlóra az
eduroamnál (még a cisco-s időkből, hadd ne keressem elő)
"Felhasználó tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltató figyelemmel
kíséri a Szolgáltatás használata során folytatott tevékenységét, naplózza a
Szolgáltatást igénybevevő eszközök Internet Protocol ( "IP") címét, a
belépés időpontját és az adott IP címhez kapcsolódó tevékenységet."

Ez nem arra vonatkozik, hogy a Te privát leveleidet olvasgatják, hanem -
legalábbis én így úgy csinálnám - hogy egy szkript mintaillesztést végez a
forgalmon, és ha talál valamit egy időbélyeggel, ip-vel, loginnal és a
találattal bekerül egy adatbázisba további intézkedésre várva.
A hatóság meg szerintem nem büntető, hanem valami gyermekvédelmi lehet.
Csupán azért, hogy fel tudja tárni az okokat, megelőző lépéseket tudjon
tenni a későbbi problémák elkerülésére. Pl. felkeresi az iskolát, családot,
elbeszélget a gyermekkel.. Én legalábbis ezt feltételezem.

Egy gyermek könnyen el tud tévedni, ha rossz információkhoz jut, ez a
monitorozó rendszer éppen ebben segíti az iskolák munkáját.
Én örülök neki, de lehet, hogy kisebbségben vagyok a véleményemmel.