From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu <techinfo-boun...@lista.sulinet.hu> On
Behalf Of Gyulai László
Sent: Saturday, March 2, 2019 7:12 PM
To: techinfo@lista.sulinet.hu
Subject: Re: [Techinfo] Dual WAN router sávszélesség figyeléssel

2019.02.28. 9:56 keltezéssel, Bagó István írta:
Sziasztok!

Tudtok olyan routert, amelyiknél be lehet állítani, hogy amennyiben a WAN1 port
sebessége pl. 5s ideig egy adott limit alá megy, automatikusan váltson át a
WAN2-re, majd ha meggyógyul a WAN1, akkor vissza?

Ha egy wan port sebessége adott limit alá megy, akkor nincs terhelés, azaz nem
nagyon használják. Tehát ha lazsál a port, nincs forgalom, akkor váltson át a
wan2-re? És ilyenkor mit értesz azon hogy "meggyógyul" a wan1? Mert ha a
forgalom át van kapcsolva a wan2-re, akkor a wan1-en elvileg 0 a sebesség,
mivel nincs használva, azaz folyamatosan a limit alatt van. Nem fog
meggyógyulni soha.
Én sem értem a célt, hirtelen nem tudok olyan szituációt ahol ennek van valami
értelme. Amíg ki van terhelve a vonal addig menjen, de ahogy csökken a
használata, azaz kevesebben használnák, akkor átkapcsolunk róla?
Tényleg tudni kéne hogy mi a probléma, mert első olvasatra ennek valami
userekkel kibabrálós tréfa szaga van. Persze ha szívatós témájú vendéglő, és
ezt a netre is kiterjesztenék, akkor nem szóltam. De ha az, és linuxos a
gateway, akkor láttam régen a neten olyan scriptet, ami minden képet fejtetőre
állított, az is egy szívatási elem lehet, esetleg kliensenként randomizálva...
:)