Akkor kiegészíteném amit írtam:(mikrotikkel persze)

1: keress normális szolgáltatást, ha van arrafelé!
2: a mikrotik tud netwatch-ot és az (is) scriptelhető. Ha beáll a net, akkor írtad magas a pingidőt és ezzel kellene triggerelni a failovert, hogy váltson. Persze vissza is vált, ha már jó lesz a válaszidő. (állítható, hogy mi a maximum elfogadható válaszidő, felette átáll a tartalékra)
Ez akkor is váltana, ha a fő net teljesen elszáll.

2 esetben: blackhole route + netwatch script szükséges

>Nem szakad meg, nem fagy ki a kábelmodem, csak a kimenő kérésre percek múlva jön meg a válasz.
Nem lehet dns probléma??
Próbáljátok meg a 8.8.8.8 és 8.8.4.4 -et használni, ha lehetséges.