Okés akkor tovább írom:
A zimbra a 195.199.233.60 ip-n van saját tűzfallal és ő a következő rekordok tulaja: webmail.xxx;zimbra.xxx,smtp.xxx,imap.xxx
xxx:a domainünk
A proxmox mail gateway a 195.199.233.61 ip-n van és ezen is saját tűzfal van, rekordjai: email.xxx;pmg.xxx

mx rekord van mindkét ip-re és spf is. Az elsődleges mx a pmg a másodlagos a zimbra

Minden levél a pmg-n megy ki és be is. a a pmg a zimbrába smarthost-os továbbítóként van megadva.
A zimbra és a pmg is végez filterezést!

Mióta így van (1éve) tökéletes volt minden mostanáig és heti 3db spam jön maximum a több százból darabból a fiókokba.... A saját tűzfal a gépen értendő ufw tűzfalat jelenti, a kifus megoldást nem használom. /ip-permit a dashboardon/

>Zimbrarol kimegy a level (kozvetlenul!!!), ez  a logban latszodik.
Ezt miből gondolod?
A zimbra trükkös, mert olyan mintha valami virtuális gép lenne a java-s megoldása miatt, tulajdonképp csak a loopback-re megy az üzi és a postfix küldi a levelet ami "felette" van.
Ebből gondoltad?

tcpdump-al kiderítettem, hogy a musz.hu semmit sem küld vissza!!!
A zimbra nem hajlandó levelet küldeni oda arra a címre! :) ez lehet a gond.
mxtollbox-al nézelődtem, de egyik rendszer esetében sem találtam problémát.

A pmg postfixjében sincs semmi musz.hu-ra utaló bejegyzés!

A neten ezt találtam:
lehet hogy nincs ilyen fiók a távoli oldalon
a levelező kliens ssl nélküli csatlakozása is probléma
Nyilván nem ezek....

2019. 10. 01. 14:18 keltezéssel, Molnar Peter írta:
Hello!

>Ha volna ötleted ne kímélj vele.
Szoval szerintem neked van egy tuzfalad is.

A tuzfalon belul van egy proxmox mail gateway es egy zimbra szerver is.

A 25-os port at van iranyitva a proxmox mailgateway-re, ami a leveleket atdobja a zimbranak.

Ebbol indulok ki.

Zimbrarol kimegy a level (kozvetlenul!!!), ez  a logban latszodik.

Oct  1 13:43:18 zimbra postfix/qmgr[4928]: 9FEAC611AE: removed

2 masodperc mulva jon a hibauzenet a musz.hu-tol.

Oct  1 13:43:20 zimbra postfix/smtp[4125]: 27079611AD: to=<m...@musz.hu>,

viszont szerintem, amikor visszajon, nem a zimbrahoz kapcsolodik, hanem a proxmox mailgateway-hez.

Ott kell lennie a logban a proxmox mailgateway logjaban.

Szerintem az utasitja vissza.