Helló!

Ilyen cluster-t létrehozni nem túl bonyolult. A gond ott kezdődik, hogy speckó
szoftver kell ahhoz, hogy ezt ki is használja.
Pl ha mondjuk azt szeretnéd, hogy egy nagy számításigényű szoftver használja a
hálón fellelhető cpu erőforrásokat, akkor ehhez ezt a szoftvernek is támogatnia
kell. Ilyenek pl a renderfarmok, ahol mondjuk egy egész estés filmet
rendereltetnek sok-sok gépen egyszerre. Ehhez a renderszoftvernek, amit
használnak ezt a funkciót támogatnia kell, be kell állítani, hogy a hálózaton
mely gépeket használja, azoknak szét kell osztania a részfeladatokat, ha ezzel
készek a gépek, be kell szedni tőlük az eredményt és összerakni. Vannak gyári
szoftverek is, általában pont ilyen 3D renderelős cuccok, amikbe ez be van
építve, de általában, speckó feladatoknál külön kell erre megírni a programot.
Szóval nem hiába őrzik hétpecsétes titokként a „trükköt“ azok a cégek, akiknél
ilyen van.
Keress rá a youtube-on, vannak erről a témáról videók bőven. Pl ha jól
emlékszem a blender ki tud alapból használni ilyen computer cluster-eket, meg
azt hiszem pl a Mac-en a Final Cut Pro progi is tud ilyesmit filmek
rendereléséhez.
Raspberry Pi-n csináltak már clustert többen is, de nem nagyon mélyedtem bele,
hogy mire és hogyan használják ki ezeket.