Sziasztok!

Az előző héten váratlanul megjelentek nálunk az eduroam hálózatot kiépítő szakik.

:-P

Azt, hogy az eredeti tervekhez képest feleannyi AP, nincs rack, nem saját csatorna, hanem az iskolait használva, közösségi terek kiestek, stb. most hagyjuk.

De, Örülünk a fejlődésnek.

A listán sokszor sok formában előfordultak a témában felvetések, ezeket figyelgettem, de mint kívülálló nem tudtam megnézni.

Kérdéseim lennének egyrészt azért mert a szakik semmire - _*tehát semmire! nem tudtak válaszolni, írásos dokumentációt nem kaptunk*_, a nif-nek írtam, várom a választ. Másrészt azért is kérdezek nálatok, mert ti már "kisújjból" is tudjátok a választ, van tapasztalatotok.

  * kötelező-e minden tanárt, tanulót felvinni a rendszerbe

Szerintem nem, de jobban jársz, ha egyszerre beletolsz mindenkit.

  * lassítja-e az általános kapott netsebességet a sok ügyfél

Biztos, csak kérdés, mennyiből lassít. Én anno az 50M-ra nem engedtem az eduroamot, kaptam is a pofámra érte. Most 500M van, ott nem nagyon tűnik fel.

  * kapunk-e automatikusan, kérhetünk-e nagyobb sávszélességet

Sírjatok, sírjatok, sírjatok. Automatikusan biztos nem lesz.

  * a vendég wifi bejelentkezési neve és jelszava, és lejárati ideje

Havonta változik a pw, Dahboradon ott van, de okos népek kitették honlapra/fb-re, mittomén, pedig nem lenne szabad. Gugli első találat.

  * melyik felületen kell bejelentkezni dasboard 1,2 (mi a link)

2, nincs külön link, a sulis account.

  * hogyan kell felvenni egyénileg, vagy csoportosan felhasználókat
    (csoportoshoz van valami excel, vagy hasonló, milyen adatot kell
    megadni okt azonosító + ?)

Van hozzá mintafájl a Dashboardon. De egyénileg is csinálhatod... :-D

  * lehet-e a edu és a vendég felhasználók sebességét limitálni,
    csökkenteni, ha igen mi az a minimum ami pl elég Kahoot és társaihoz

Nem.

  * tudok-e felvett felhasználót törölni

Igen.

  * tudok-e egyénileg szabályozni, vagy csak mindenkit egységesen

Semmit sehogy. Illetve de: konnektorból kihúzod (azt meg nagyon nem javasolják, sérülhet a szoftver...)

  * esetleg mire kell még majd figyelni?

A megfelelő mennyiségű és minőségű vállvonogatásra. A felhasználófelvitelen túl semmilyen lehetőséged nincs. Te megcsináltad, használják. Pont. :-|

Amúgy http://www.szag.hu/eduroam.php

Gy