Hagyjuk inkább azokat akik az eduroam-ot szerelték.
Mondjuk úgy, hogy nem igazán voltak képben.
Nálunk is ilyenek szereltek és hülyeségeket beszéltek. :)

A nasra pedig: synology vagy qnap termékeit ajánlom, de eduroam accountokkal nem lehet ezt megoldani, mivel az eduroam radius szerveréhez nem férhetsz hozzá. Szóval: csinálsz egy ad-t és abba belépteted a nas-t. Ha ugyanazokat a felhasználókat és jelszót használod mint eduroamnál, akkor máris megvagy. A csv-t két helyre importálod: eduroam és ad-be. Sőőt: ha van ad-d, akkor a singlesignon (SSO) miatt elég a gépre egyszer (belépésnél) bejelentkezni és nem kell többször jelszavakat megadni. (ahhoz fér hozzá az user, amihez adsz jogot a widows szerveren és nason)

Példának okáért 2 lemezes: ds218play vagy ds218+ utóbbi erősebb
4 lemezes: ds418play vagy ds918+
A ds918+ virtuális gépeket is tud futtatni, az már-már szerver gépnek is megfelel és 200k az ára.

Üdv!

2020. 05. 22. 0:41 keltezéssel, Molnár Péter írta:
Hello!
>Aki kijött megmutatni az Eduroamot hozzánk, ő azt javasolta,
>hogy külön gép fájlszerver legyen fent az Eduroamon,
>de az nekem annyira nem szimpatikus, jobb lenne egy NAS-t odatenni.
Baromsagokat beszelt.
Eduroam-ra nem TUDSZ, nem LEHET fajlszervert tenni.
A privat halozatra tehetsz, ami barmilyen NAS is lehet, s a provat es a WIFI halozat kozotti kommunikáciot engedelyezed, akkor az eduroam-bol a fajlszerver (NAS) elerheto lesz.