Szerintem a VNC, vagy a távoli asztal is jó megoldás.

De ezesetben célszerű előre VPN-t beállítani az összes kiosztandó laptopon, úgy tüzfalazva, hogy az iskolai hálózatból semmit ne érjen el, de mentve legyen a password (én pl a KMS aktiváláshoz csináltam ilyet).

Azon kívül, be kell állítani hogy a laptopok default GW -je maradjon az eredeti internet kapcsolat, amikor VPN-re csatlakoznak.

A laptopra kell VNC server, vagy RDP beállítva, amit el lehet érni az iskolából privát IP címen, ha rácsatlakozik a VPN-re.

Egyes korszerűbb VPN szervereknél (mikrotik) meg lehet csinálni hogy a VPN kliens mindig ugyanazt az IP címet kapja.

Így csak az usert meg kell kérni hogy klikkeljen a VPN kapcsolatra, aztán hajrá.