Sziasztok!

Arra gondoltam, hogy a szerver szegmensemben ki kellene engednem a Synology
NAS-omat, és arra kellene feltennem egy VPN szervert, mivel alapból benne
van ez a lehetőség, így nem kellene külön gépet telepítenem hozzá. A
kliensek Windows 10-ek lennének. Ezzel biztonságosan el lehetne érni a belső
hálómat, de ami KMS-ért visít, az is megoldható lenne. A Synology VPN
lehetőségei közül melyiket ajánlanátok? Biztonságos legyen, de könnyű legyen
egy mezei tanárnak is konfigurálni (igaz lehet ezt nekem kell megtenni 1x,
aztán majd csak csatlakozik). A VPN szerver honnan fog IP címet adni? a
szerver szegmensben nincs IP cím tömeg, NAT-ol is a VPN? Saját routeremben
itthon konfigoltam még, de ott nem volt ilyen gond, a router megoldott
mindent. Igaz az csak a legegyszerűbb VPN, PPTP ha jól emlékszem. Van ahol
már nem is támogatják. Szóval ezt nem igazán nevezném VPN jártasságnak.

Zsolt