> Ok, akkor portforwardot megtudod oldani és a nast berakni a belső hálóra?

Ha mezei TP-Link, ZyXEL (melyiket szeressem inkább) router úgy jó, hogy
bekötöm a belső lábát a privát szegmensbe, a DHCP-t a privát adja, tehát ez
a router csak átdobja a belső portra, akkor igen. Viszont akkor itt arra
kell figyeljek, hogy a NAS átjáróját a kifü routerről át kell állítsam a
soho router belső IP címére, különben nem talál vissza a csomag. A régi
helyemen volt egy ilyen megoldásom, más miatt. Ha jól rémlik azért dobtam
végül ki, mert lassú volt valamiért a net azon keresztül. De lehet csak a
soho haldoklott, végül másként oldottam azt meg, ezért sem emlékszem már
pontosan miért vetettem el.

Itt még az vetődik fel, hogy akkor a wifi szegmensből elérik a NAS-t? A kifü
nem a soho routerem átjáróján keresztül akarja küldeni a csomagokat, az
tuti. Tehát átgondolandó amit tárolok rajta, akkor mi legyen az, honnan
akarják elérni.

> Akkor az openvpn teljesen biztonságos megoldás lesz. (sha256/ aes256
> melett)
> A kms is működik akkor, ha a belső hálózatodon is működik most.

Jól hangzik :)

> Tanároknak illetve az eszközökön service-ként futtatva az openvpn-t pl
> iterakció nélkül is tud futni a vpn és akkor minden automata. A tanárnak
nem
> kell csinálni semmit, te pedig korábban vagy anydeskel beállítod.

Milyen kliens kell ehhez? Beépítetten tudja a w10, vagy telepítenem kell
openvpn kliens programot?

Milyen portokat nyittassak a kifünél, mert azt ki kell nyitni a tűzfalon,
majd akkor tovább dobnom belső lábra.

> Nálunk a pfsense segítségével oldottam meg ezt, mert ott nagyon egyszerű a
> megfelelő konfigokat exportálni a webgui-n és jó a teljesítmény is.

Nálatok is a pfsense a privátra van kötve? Ott így első körben azért tűnik
jobbnak, mert ha csak a vpn-t kezeli, akkor nincs az a gond, ami a NAS-nál
az adatok wifis elérése. Már persze ha jól gondoltam át, és ez ténylegesen
valós probléma. Viszont, mint írtam a NAS gyorsabb megvalósítás, aztán lehet
ismerkedni majd később mással is :)

Zsolt