From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu <techinfo-boun...@lista.sulinet.hu> On
Behalf Of Sándor Fehér
Sent: Tuesday, April 13, 2021 4:33 PM
To: techinfo@lista.sulinet.hu
Subject: Re: [Techinfo] Synology NAS-ra VPN szerver

Értem ez a 2. eset.

Akkor gondolj bele ebbe:
a synology csak tun típusú vpn szervert tud emlékeim szerint.
A tun layer 3 szerint működik, tehát ezt routolt vpn-nek hívjuk
A vpn kliensed felkeresi a lan-os valamelyik belső gépet.
A belső gép a vpn kliensnek nem fog tudni választ küldeni, mert az
alapértelmezett átjáróra fog válaszolni, ami pedig a kifüs cisco eszköz.
A kifüs cisco router a route táblájába nem lesz benne a vpn tartomány, így ő is
kivágja a csomagot a def gw-re a kifü gw-jére és ott eldobódik....

példa:
otthoni lan           >>>>>>> soho router publikuson >>>>>>>>>synology
192.168.1.0/24                     195.199.23x.x/29
  192.168.2.0/24
vpn kliens tun ip: 10.0.0.1   ------------------------------------------> syno
tun ip 10.0.0.2

A vpn egy tunnelt hoz létre a két eszköz között, ami ezektől az ip címektől
független lesz. pl 10.0.0.0/24
A vpn kliensed ebben az esetben a 192.168.1.1 stb ip címeken "látszódik" a
suliba, mivel layer 3 alapú a vpn.
A belső hálód nincs tisztában a 192.168.1.0/24 hálózatról, mert azt csak a vpn
szerver ismeri. Sajnos nem a vpn szervered az alapértelmezett átjáró, mert ha
az lenne nincs probléma.
Az hogy ezt áthidald a kifü cisco-ba kellene route táblát frissíteni/hozzáírni,
hogy a 192.168.1.0/24 hálózatot a synology ip címén keresse. Ehhez kellene a
kifü, de elzárkóznak ettől szerintem.
Ha ez nincs, akkor a belső gépek azt csinálják amit fenn írtam.

Csak 2. rétegbeli vpn-el lehet ezt megoldani ún transport módú vagyis "tap"
típusú openvpn megoldással.
!!!A pfsense tudja ezt, a synology nem. !!!
Ennek a működése annyi, hogy a vpn kliensed a belső hálózatról a mostani
!!!kifüs!!! cisco routertől fog ip címet kapni és a cisco úgy fogja őt látni,
mintha a switchbe dugtad volna azt a gépet, ami neked sulin kívül van. A wifi
sub is megy a kmsel együtt, ha most is jó.
Ehhez kell egy pc két ethernet kártyával.
Mással időhúzás próbálkozni és kudarc lesz a vége ebben a környezetben..
Ha hajlasz ennek a megoldására keress nyugodtan.

Üdv!