From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Máté Fehérvári
Sent: Wednesday, June 16, 2021 11:59 AM
To: Techinfo <techinfo@lista.sulinet.hu>
Subject: Re: [Techinfo] Virtualizáció 8 Gigás szerver vassal

Szerintem bírni fogja, de a memóriát bővíteném (vagy egyesíteném) 16GB-ra, és a
rendszert SSD-re tenném. Nálam ennél sokkal gyengébb 11 éves Dell T110
szerveren (I3 530, aminek a teljesítménye a te procidnak a harmada) fut 2012R2,
és felette hyper-v-ben 2008r2 (Fileszerver, AD, DNS, DHCP) , egy debain alapú
VPN, és szintén debian alapon az iskolai webszerver.

efemm

Kiss Zsolt <r...@hb.edu.hu <mailto:r...@hb.edu.hu> > ezt írta (időpont: 2021.
jún. 16., Sze, 11:23):

Sziasztok!

Van egy Xeon E3-1220 v3 HP szerver vasam 8 giga RAM-al. Vagy egy Lenovo
szerver vasam szintén 8 giga RAM-al. Eddig a 2016-os szerver ezeken futott.
Gondolkodom, hogy Hyper-V alá benyomok virtualizálva egy 2019-es szervert,
ezt meg eldobom.
Merjem, vagy ne merjem? Bírni fogja? Eddig csak régebben teszt rendszernek
sima Windows-t virtualizáltam, így nem tudom élesben mit merjek rábízni.

Egyébként csak fileszerver funkciót kapna, tehát nem egy óriási terhelés. A
kollégák is inkább az efopos laptopjaikról dolgoznak, inkább őket a felhő
felé akarom terelni, de a gyerekeknek egyszerűbb még mindig ezzel az órai
feladatkiosztás, összeszedés. Inkább erre volna használva.

Zsolt