> 31. 5. 2017 v 21:35, Matej Ševčík via Therion-cs <therion-cs@speleo.sk
> <mailto:therion-cs@speleo.sk>>:
>
> Čo sa týka tej kalibrácie tak ono v podstate keď spustíš kresliaci editor tak
> prvú mapu si nakalibruje therion sám že? Len treba predĺžiť tu červenú šípku
> na celú plochu. Pretože inak neviem kde ja by som zobral napr. kalibračné
> číslo 25.5042223.

Pošlem pozdejšie súbor, kde to bude. Keď máš podklad xvi, tak cez rez natiahneš
tú šipku od jedného rohu metrového štvorca do náprotivného a napíšeš čísla 1 a
1 a pod tým jednotka meter (m)

V hornom riadku sú štyri súradnice v pixloch podkladu: dve pre začiatok
kalibračnej šipky a ďaľšie dve pre koniec kalibračnej šipky.
Riadok pod tým sú relatívne súradnice šipky v metroch - v uvedenom prípade má
začiatok súradnice 0;0 a koniec 1;1.

> No ono ja som mal mierku mapu 1:50, lebo 1:100 mne osobne na takéto jaskynky
> príde dosť málo. Ono ja som vychádzal i z teórie od Z. Hochmuta, ktorý
> odporúčal používať na malé jaskyne malé mierky vzhľadom na lepšie vykreslenie
> detailov, i keď je pravda, že v jeho knižke sa píše, že najmenšia dobre
> použiteľná mierka je 1:100. A ďalšia vec, ktorá ma viedla k tomu je, že
> zvyklosťou v Borinskom krase je vykresľovať malé jaskyne (do 50m) v mierke
> 1:50 - to zaviedol už T. Ďurka a P. Magdolen.

1:50 je normálna mierka, používajú archeológovia bežně.

m.