asi toto si chcel?:

def a_sand_UIS (expr p) =
  T:=identity;
%  thclean p;
  pickup PenC;
  path q; q = bbox p;
  picture tmp_pic;
  tmp_pic := image(
    for i = xpart llcorner q step 1u until xpart urcorner q:
      for j = ypart llcorner q step 1u until ypart urcorner q:
        draw origin shifted ((i,j) randomized 0.7u) withpen PenC;
      endfor;
    endfor;
  );
  clip tmp_pic to p;
  drawoptions();
  draw tmp_pic;
enddef;

Akurát ten prvý riadok si daj pozor, teda "sand_UIS" sa nezobrazí, pokiaľ bude zadaný symbol-assign ... (ak používaš ten môj thcnfig). Riadok prepíš na "def a_clay (expr p) =", pohraj sa s tými číslami v definícii ( 1u ) a nájdeš si svoje prevzdušnenie. Potom to vlož do layoutu a pôjde to.
Paľo

Dňa 2017-05-26 10:07 Martin Sluka via Therion-cs napísal(a):
Tu je vysvetlenie zo súboru uAUT.mp:

let a_clay_AUT = a_sand_AUT;

Takže ten zdrojový kód je identický ako a_sand_AUT

Kľudne skopíruj ten a_sand_AUT do layoutu, premenuj ho na
a_u_moj_clay_AUT, uprav a použi v mape. Nerob to v zdrojákoch, nebolo
by to korektné.

m.