On Sun, 09 Dec 2007 07:40:28 +0200, Răzvan Sandu wrote:

> Dincolo de asta, întrebarea rămâne: ce vom face (noi, românii), *la
> nivel naţional*, pentru un consens în problema standardului asupra
> documentelor de birou ? Se poate purta o discuţie tehnică reală, cu
> documentele în faţă ? Este cineva interesat ? Sau iarăşi 2-3 membri
> ASRO vor vota „orb", „pe bisericuţe" şi cu gândul la „contractele lu'
> Naşu'", în dispreţul unei naţiuni întregi ? [...] Sau „mergem pe
> burtă" şi parlamentăm noi, aici, cei câţiva care am auzit despre
> problemă ?

Mai puiţin partea cu „dispreţul unei naţiuni întregi” *), sunt de acord
cu restul. Fără un consens sau măcar o cunoştinţă de cauză la nivel mai
larg, se pierde vremea degeaba. Să merg eu sau altcineva să ce, să-mi
spun sau să-şi spună părerea personală despre cum cred eu sau el că ne
e mai bine pe calculatorul de acasă ?

La noi a fost din start o greşeală, anume că toţi (inclusiv eu) au avut
în vedere perspectiva generică de utilizare a formatului şi a
capabilităţilor lui, nu considerente tehnice ale propunerii de
standardizare, care pot ajuta sau ruina independenţa unui format
standardizat de document.

Este foarte tulbure procedura de lucru de acolo. Cei mai avantajaţi
par a fi cei care au procedat corect de la început şi au o listă de
probleme care a fost predată spre rezolvare. Pentru ei este relativ
simplu, bifează ce (eventual) s-a rezolvat şi pot să contureze
(eventual) o tendinţă de direcţie a noului vot (pentru cazul lor, din
NO with comments în YES).

Dar în situaţia în care noi am descoperit pământul abia în secolul
viitor, ce poziţie ar trebui să avem ? Luăm o listă a cuiva şi zicem
ce ? „Uite dom'le, asta credem noi că este important pentru univers, hai
să vedem dacă s-a rezolvat, iar dacă nu, din YES zicem NO”. Chiar
admiţând că se ajunge la asta, cum se poate cântări pe loc (în două
zile sau câte or fi) o asemenea decizie ? Dacă sunt rezolvate 3 din 10
probleme, ce decizie trebuie luată ? Dar pentru 6 din 10 ?

Eu d'aia am zis că nu mi se pare a fi controlabil ... (mai degrabă e
penibil)

Cristi

*) am mai comentat pe tema asta, mai întâi să naţiunea să se preocupe
din proprie iniţiativă să fie interesată de asemenea probleme şi abia
după aia să îşi manifeste „dispreţul unei naţiuni întregi”