ご指摘ありがとうございます。mergeしました。

By default, the image format of `file' is determined by its
magic number.  To specify a particular image format, precede the
filename with an image format name and a colon (i.e. ps:image)
or specify the image type as the filename suffix
(i.e. image.ps).  Specify 'file' as '-' for standard input or
output.

ImageMagick(convert)の上記の機能を使った、ということですね。