2008/2/9 Stathis <[EMAIL PROTECTED]>:
> Γειά σας,
>
> Έχω την ταινία με υπότιτλους σε srt αρχείο. Δεν δείχνει ελληνικά.
>
> Μόλις ξαναέκανα εγκατάσταση το λειτουργικό. Πρίν, το αρχείο το έπαιζε
> κανονικά.
> Υπάρχει κάτι που αλλάζω;

1. Όταν λες "πριν, το αρχείο έπαιζε κανονικά" τι εννοείς;;; Πριν από
τι; Τι έτρεχες "πριν"; Ubuntu ή άλλο λειτουργικό;;

2. Με ποιο πρόγραμμα προσπαθείς να αναπαράγεις την ταινία και δεν
φαίνονται σωστά οι τα ελληνικά από το srt αρχείο υποτίτλων; Μιλάς για
το totem; (Το totem αναφέρεται ως "Αναπαραγωγή ταινιών" στο μενού και
είναι το εξ ορισμού πρόγραμμα με το οποίο ανοίγουν με διπλό κλικ τα
αρχεία βίντεο στο ubuntu, οπότε θεωρώ ότι αναφέρεσαι σε αυτό από εδώ
και κάτω)

3. Το γεγονός ότι δεν φαίνονται σωστά τα  ελληνικά  έχει να κάνει με
την κωδικοποίηση των ελληνικών στο αρχείο srt. Συνήθως τα αρχεία srt
είναι κωδικοποιημένα σε iso-8859-7 (επειδή είναι κατασκευασμένα σε
άλλα λειτουργικά που δεν χειρίζονται σωστά την εξ' ορισμού πλέον
πολυγλωσσική κωδικοποίηση utf-8, αλλά χρησιμοποιούν σε άλλες
περιπτώσεις utf-8 και σε άλλες την παλιότερη κωδικοποίηση ISO), ενώ οι
εφαρμογές όλων των υπολοίπων σύγχρονων λειτουργικών (όπως το ubuntu)
χρησιμοποιούν την κωδικοποίηση utf-8. Με λίγα λόγια το srt αρχείο
είναι σε iso-8859-7, ενώ το totem προσπαθεί να διαβάσει utf-8.

4. Πως αντιμετωπίζεται τώρα το πρόβλημα: Υπάρχουν δύο τρόποι:
    α. Μετατρέπεις το αρχείο srt από iso σε utf8. Αυτό από το
τερματικό γίνεται με την εντολή
       iconv -f ISO-8859-7 -t UTF-8 file.srt > file_utf8.srt
       και δίνεις το παραχθέν file_utf8.srt στο totem (ίσως χρειαστεί
να το μετονομάσεις έτσι ώστε να έχει το ίδιο όνομα με το αρχείο της
ταινίας για να το δει ο totem)
    β. Ρυθμίζεις τον totem να χρησιμοποιεί κωδικοποίηση ISO-8859-7 για
την ανάγνωση των υποτίτλων (δεν ξέρω αν/πως μπορεί να γίνει τέτοια
ρύθμιση στον  totem), ή αναπαράγεις την ταινία με κάποιο άλλο
πρόγραμμα αναπαραγωγής, όπως το vlc (εγκατθιστάται από
προσθαφαίερση/synaptic ή τερματικό με sudo apt-get install vlc) που
έχει ρύθμιση για την κωδικοποίηση των υποτίτλων και εκεί επιλέγεις
ISO-8859-7.

--
Konstantinos Togias
Research Academic Computer Technology Institute