--- Στις Τρίτ., 28/06/11, ο/η Simos Xenitellis <simos.li...@googlemail.com>
έγραψε:

Από: Simos Xenitellis <simos.li...@googlemail.com>
Θέμα: Re: USB tethering μεταξύ Ubuntu 9.10 και Android smartphone
Προς: "Kostas Oikonomou" <kikono...@yahoo.gr>
Κοιν.: "Λίστα Ubuntu" <ubuntu-gr@lists.ubuntu.com>
Ημερομηνία: Τρίτη, 28 Ιούνιος 2011, 9:26

2011/6/28 Kostas Oikonomou <kikono...@yahoo.gr>:
> Αγαπητοί φίλοι,
>
> Προσπαθώ να χρησιμοποιήσω το κινητό μου με λειτουργικό Android σαν μοντεμ σε
> ένα υπολογιστή με Ubuntu 9.10 ώστε να έχω πρόσβαση στο διαδίκτυο. Ένα
> πρόγραμμα που βρήκα είναι το easy tether αλλά αυτό είναι για Ubuntu 10.04+
> οπότε δεν με καλύπτει.
>
> Στην αναζήτηση που έκανα βρήκα ότι πρέπει να βάλω στο κινητό μου το sdk, και
> απ' ότι κατάλαβα θα πρέπει να κάνω κάποιο προγραμματισμό. Δυστυχώς οι οδηγίες
> μου φαίνονται δύσκολες, πιθανό γιατί δεν έχω γνώσεις
> πληροφορικής-προγραμματισμού.

> [...]

Δε χρειάζεται να εγκαταστήσεις κάποιο ειδικό πρόγραμμα σε Ubuntu για
να μπορέσει να χρησιμοποιήσει την πρόσβαση στο διαδίκτυο που παρέχει
το κινητό.
Τεχνικά, για το λεγόμενο tethering, το κινητό χρησιμοποιείται ως

Έτσι,
1. Το Android 2.3 έχει ενσωματωμένη λειτουργία για tethering (να
παρέχει διαδίκτυο στους υπολογιστές μας).

2. Σε προηγούμενες εκδόσεις Android όμως πρέπει να εγκαταστήσουμε
κάποια κατάλληλη εφαρμογή από το Market. Και η εφαρμογή αυτή απαιτεί
«πρόσβαση root» στο κινητό μας, οπότε πρέπει να λύσουμε πρώτα το
ερώτημα, πως καταφέρνουμε να πάρουμε πλήρη πρόσβαση στο κινητό.
Μπορείτε να ρωτήσετε στην ενότητα για gadgets, στο
http://forum.ubuntu-gr.org/viewforum.php?f=63

3. Η εφαρμογή για tethering που προτείνω (και απαιτεί root για Android
μέχρι και έκδοση 2.2) είναι
«Wireless Tether for Root Users» - android-wifi-tether,
https://market.android.com/details?id=android.tether

Η εφαρμογή είναι ελεύθερο λογισμικό, διαθέσιμο και από τη σελίδα ανάπτυξης στο
http://code.google.com/p/android-wifi-tether/

4. Μπορούμε να συνδεθούμε από το Ubuntu προς το κινητό για να λάβουμε
την πρόσβαση στο διαδίκτυο ασύρματα με Wifi (Ubuntu - κινητό) ή και
Bluetooth (Ubuntu-κινητό).
Δε χρειάζεται να κάνουμε κάτι ειδικό στο Ubuntu μας· αρκεί να
επιλέξουμε το ασύρματο δίκτυο που θα δημιουργήσει το κινητό μας και
αυτό ήταν.

Για την ασύρματη σύνδεση μέσω Bluetooth μπορεί να χρειαστεί μια
νεότερη έκδοση του Ubuntu που θα έχει και νεότερη έκδοση του
NetworkManager, όπου υποστηρίζει και Bluetooth Personal Area Networks
(PAN). Δες παράδειγμα στο
http://blogs.gnome.org/dcbw/2009/07/10/unwire-with-networkmanager/
(οπότε Ubuntu 9.10 ή νεότερο).

Τα παραπάνω είναι αρκετά χρήσιμα το καλοκαίρι όταν είμαστε σε
διακοπές. Κάτι που είναι σημαντικό είναι ότι οι πάροχοι κιν.
τηλεφωνίας μπορεί να μην έχουν δίκτυα 3G σε όλη τη χώρα, και σε
μερικές περιοχές να παρέχουν μόνο 2.5G. Αυτό θα φανεί από τη μικρότερη
ταχύτητα. Μπορεί να δει κανείς εύκολα αν η σύνδεση είναι 3G ή όχι από
τη γραμμή κατάστασης στο πάνω μέρος του κινητού.

Σίμος

Αγαπητέ Σίμο,

Όπως πάντα ήσουν αρκετά κατατοπιστικός. Δεν ήξερα ότι χρειάζεται να είσαι
χρήστης με δικαιώματα root για να κάνεις tethering. Έτσι πρέπει πρώτα να βρω
πως αποκτώ δικαιώματα root στο κινητό μου.

Δεδομένου ότι ο υπολογιστής είναι αρκετά παλιός, δεν διαθέτει δυνατότητα
σύνδεσης wireless. Επομένως πρέπει να συνδέσω το κινητό κατά προτίμηση με το
καλώδιο USB.

Το άλλο ερώτημα είναι γιατί τα περισσότερα προγράμματα θέλουν έκδοση 10.04+.
Έχει κάποιες σημαντικές διαφορές, στο συγκεκριμένο θέμα από την έκδοση 9.10, ή
απλώς αναφέρεται η 10.04 σαν έκδοση LTS;

Τέλος πιθανό τελικά να μεταφέρω από το σπίτι στο εξοχικό το USB-bluetooth
προκειμένου να πετύχω σύνδεση (αν δεν βρω άλλη λύση).

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου