2013/1/7 Pantelis Koukousoulas <pkt...@gmail.com>

> [...]
>
> Σε αυτή τη φάση νομίζω κυρίως περιμένουμε να δούμε αν θα βρεθεί
> κατασκευαστής να δώσει hardware με ανοιχτούς οδηγούς ή καλύτερα
> ανοιχτά specs που θα περιλαμβάνουν όλη τη λειτουργικότητα του
> hardware (π.χ., και 3D) για smartphone. Φυσικά το hardware αυτό
> θα πρέπει να είναι και λογικής ποιότητας/τιμής και όχι για πέταμα.
>
> Αν τα καταφέρει η Canonical θα είναι μεγάλη νίκη για το ΕΛΛΑΚ
> γενικά και αρχή για πολλά ωραία πράγματα. Ως τότε πιστεύω
> η καλύτερη συμμετοχή είναι η ανάπτυξη εφαρμογών στον
> emulator (όσο πιο πολλές εφαρμογές τόσο πιο ελκυστική

Εφόσον το ubuntu-phone θα είναι (και) dockable ώστε με οθόνη + πληκτρολόγιο
+ mouse να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως PC, είχα την εντύπωση ότι θα
τρέχουν σε αυτό όλες οι εφαρμογές που υπάρχουν στα repositories του ubuntu
(π.χ. firefox, libre-office, gimp), με προϋπόθεση βέβαια να έχουν
πακεταριστεί για αρχιτεκτονική arm (ή ότι cpu έχει το smartphone)... Αν
ισχύει αυτό, τότε ίσως τα αντί για την ανάπτυξη νέων εφαρμογών (ή
παράλληλα), αυτό που χρειάζεται είναι ο εφοδιασμός των δημοφιλών εφαρμογών
του ubuntu με γραφικό περιβάλλον κατάλληλο για τις οθόνες των κινητών
(μικρό μέγεθος, full-screen, touch). Φαντάζομαι π.χ. το libre-office σε
ubuntu κινητό να σηκώνεται σε mobile mode με touch interface και
περιορισμένες μπάρες εργαλείων κλπ όταν ο χειρισμός γίνεται μέσω της οθόνης
του smartphone, ενώ όταν έχω συνδέσει μεγάλη οθόνη να τρέχει σε desktop
mode με το κλασικό του Interface. Ή ακόμα καλύτερα να εξελιχθεί το
interface του έτσι ώστε να είναι κατάλληλο ή να προσαρμόζεται αυτόματα στις
διαστάσεις της οθόνης και την ύπαρξη ή μη διεπαφής multi-touch. Μήπως η
ανάπτυξη τέτοιων interfaces ή το lifting προς αυτή την κατεύθυνση, στις ήδη
υπάρχουσες εφαρμογές είναι πιο εύκολο και πιο έξυπνο για την κοινότητα από
το να αναπτυχθούν από το 0 νέες εφαρμογές αποκλειστικά για ubuntu phone?
Ένας από τους στόχους εξάλλου της canonical με το ubuntu phone είναι η
σύγκλιση mobile-desktop. Γιατί να έχουμε διαφορετικές εφαρμογές λοιπόν για
το ένα και για το άλλο;

--
Konstantinos Togias
M.Sc. in Mathematics of Computers and Decision Making