hi,
schau mal bei:

Einführung in Reguläre Ausdrücke von Stefan Münz:
http://de.selfhtml.org/cgiperl/sprache/regexpr.htm

Regular Expression HOWTO by A.M. Kuchling (englisch)
http://py-howto.sourceforge.net/regex/regex.html
Perl Regular Expression Tutorial
http://www.english.uga.edu/humcomp/perl/regex2a.html
Regular Expression Tutorial (englisch)
http://www.regular-expressions.info/tutorial.html
So What's A $#!%% Regular Expression, Anyway?!
By Vikram Vaswani and Harish Kamath
http://www.devshed.com/Server_Side/Administration/RegExp/page1.html
A Tao of Regular Expressions by Steve Mansour
http://sitescooper.org/tao_regexps.html
Regular Expression Library
http://regxlib.com/

grüße