Dag allen,

Het schiet er soms bij in om dingen uit de internationale gemeenschap door te geven. Jammer, want er gebeurt zoveel leuks en goeds.

Zo is sinds kort de 'foundation' ook echt een rechtspersoon:

http://blog.documentfoundation.org/2012/02/20/the-document-foundation-officially-incorporated-in-berlin-germany/ !
Echt een mijlpaal, 12 jaar na de start van OpenOffice.org.
LibreOffice is nu echt in handen van de leden voor de leden en kan niet door één of enkele bedrijven worden pootje gelicht of uitgekleed...
Enfin, lees de mooie uitleg in volzinnen maar in het bericht.

Er is een nieuw soort vraag & antwoord-forum
Engelstalig. En ik heb geen idee hoe het werkt, want er geen tijd voor :-)

Ook goed om te weten: mijn vriend Italo, één van de medeoprichters van TDF, heeft wat gegevens op een rijtje gezet over de snelle ontwikkeling van LibreOffice:
  http://www.italovignoli.org/2012/01/counting-libreoffice-hackers/
  http://www.italovignoli.org/2012/02/no-comments-reloaded/
  http://www.italovignoli.org/2012/02/no-comments-visual/

En natuurlijk nog het nieuws van de 3.5.0

http://wiki.documentfoundation.org/NL/Aankondigingen/LibreOffice_3.5.0_is_beschikbaar

Denk niet dat de leden achterover leunen: er is een strak plan voor nieuwe versies
  http://wiki.documentfoundation.org/ReleasePlan

Ik zag ook nog een leuke introductiefilm voor LibreOffice
  http://www.youtube.com/watch?v=sloEMUt7n5Q&feature=related

En een demo van LibreOffice online:
  http://www.youtube.com/watch?v=CVR7HqDokmA&feature=endscreen&NR=1

vr. groet :-)