Op zaterdag 10 mei 2014 10:59 schreef Paul van Tooren:

Ik ben verder aan het zoeken gegaan en nu vergeleken met Excel.
Daar werkt de oplosser goed.
Bij Calc krijg ik nog steeds de melding :
Uitvoering getopt bij iteratie 530 van 2000
Uitvoering gestopt door stagnatie.

Ik heb de formules in de verschillende cellen gelijk aan die in Excel,
waar het wel goed werkt. Dus aan een verkeerde formulering ligt het
niet.
Is dit een bug, misschien?
Bij eerdere versie werkte de zelfde opgave perfect.
Typisch is, dat als ik probeer de 1ste keer het redelijk gaat; de
oplossing is dan bijna gelijk aan die in Excel, maar herhalen is er niet bij,
ook niet na door alle variabelen op 0 te stellen.

Wat kan hier het probleem zijn?

Zonder nadere gegevens is hier weinig concreets over te zeggen.
We kennen de gegevens niet en weten niet wat je precies gedaan hebt.
Excel geeft niet altijd hetzelfde antwoord als Calc, b.v. als je getallen als
tekst opslaat.

Alex.