Writer is een tekstverwerker met zeer veel mogelijkheden maar het is geen DeskTop Publishing programma of wel een paginaopmaakprogramma. Juist dat soort programma's zijn bedoeld voor wat je wilt, b.v. een brochure maken. Nu is er gelukkig ook in de Open Source/Freeware wereld een prima pagina opmaakprogramma dat zich kan meten met Microsoft's Publisher, deel van MS Office (à raison van €539,00 per jaar) of QuarkXPress (dat een meerdere duizenden Euro's kost). Het gratis programma ik op doel is Scribus. Hier te vinden: https://www.gratissoftware.nu/gratis-desktop-publishing-software.php. De pagina begint met Scribus en geeft nog een aantal vergelijkbare programma's weer. Je kunt Scribus ook via hun eigen website ophalen: https://www.scribus.net/. Alleen met Scribus heb ik ervaring, en vooral positieve, opgedaan.

Jan