Op vrijdag 2 februari 2018 10:18 schreef Kees Haremaker:

Hallo, ik heb een rekenblad waarin ik 12 bladen heb benoemd voor mijn
huishoudboekje, daarin wil ik bijvoorbeeld van de kolom voor
reserveringen aan het eind van de maand de som van die kolom meenemen
naar het volgende blad zodat aan het begin van de volgende maand het
positie of negatieve saldo boven aan de kolom komt. Welke opdracht is
daarvoor nodig ik heb de bladen genoemd b.v. het eerste blad heeft
als naam 01-JAN  het tweede blad 02-FEB en zo verder.

Het beste is om niet voor elke maand een nieuw tabblad te maken maar alles op
één blad te zetten, ook als het meerdere jaren betreft.
Maak minimaal kolommen voor datum, bedrag bij, bedrag af, rubriek en saldo.
Wil je een overzicht dan maak je een draaitabel met bedragen als
gegevensvelden, datum als rijveld en rubriek als kolomveld.
Daarna kun je per maand groeperen: klik op een datum in de draaitabel en typ
F12. Vink jaar en maand aan.
Een draaitabel maken kost wat moeite in het begin maar loont zeker de moeite,
en leert je ook je gegevens te structureren.

En maak voor een nieuwe vraag een nieuwe draad met een toepasselijke
onderwerpregel in plaats van op een bestaande draad te reageren.

Alex.