Den 2020-05-09 kl. 17:45, skrev Karl-Erik Malm:
> Hej!

Hej

> Har försökt skydda blad i Calc, har inga problem med att skydda ett helt blad.
> Mitt problem är när jag försöker skydda blad men vill ha vissa Celler öppna.
> Har försökt i Verktyg Skydda blad med att makerai Makera  Upplåsta Celler.
> Har makerat celler i Format Celler.
> Resultatet blir alltid att hela bladet skyddas.
> Kan någon hjälpa mig.

Jag använder 6.4.3.

Om jag förstår dig rätt så vill du först markera vissa celler som öppna
även när ett blad är låst.

Börja med att markera de celler du vill ha öppna och högerklicka på
dessa -> Formatera celler.

Välj fliken Cellskydd och klicka ur Skyddat.

Gå därefter till Verktyg -> Skydda blad och klicka ur Markera låsta
celler innan du skyddar bladet med ett lösenord.

Har jag missuppfattat din fråga så ber jag om ursäkt att jag upptog din
tid :)

Take care!

--
Med vänliga hälsningar / Best regards