Martin Ulander wrote:

> Hehe, så går det när man skriver en bok riktad till wikipedianer
> - "bra - men det här och det här och det här kan göras si och så
> istället så blir det bättre" :)

> Ett idé att tänka på är kanske att lägga upp boktexten på en
> wiki (som kanske bara är tillgänglig att läsa för medlemmar, om
> du vill tjäna pengar på boken)och så får Anders och andra hugade
> sitta och pula i texten efter bästa förmåga. Bara en tanke.

Det är lätt att tro att bara för att Wikipedia är fritt, så måste
allt vi gör vara fritt.  Men den tanken slår jag ifrån mig.

Engelska Wikipedias artikel om superdatorkonstruktören Seymour
Cray berättar en intressant anekdot: "When he was told that Apple
Computer had just bought a Cray to help design the next Apple
Macintosh, Cray commented that he had just bought a Macintosh to
design the next Cray."

Och på samma sätt, tror jag att böcker kan hjälpa oss att göra en
bättre Wikipedia. Och Wikipedia kanske hjälper någon att göra
bättre böcker.  Kretsloppet är större än enbart Wikipedia.

--
  Lars Aronsson ([EMAIL PROTECTED])