El vie, 15-09-2006 a las 19:35 +0200, Toni Hermoso Pulido escribió:

> Més que una associació, en tot cas, jo proposaria la creació una plataforma.
> Les diferents associacions, grups i individuals que poguessin estar
> interessats haurien de trobar formes de reunir-se o comunicar-se primer
> i discutir què es vol i en quin àmbit. Podem començar ací mateix, per
> exemple.

Discrepo.

Les plataformes són com una mena de pinya de raïm on predominen les
individualitats (personals o socials) amb vocació de coordinar-se per a
alguna cosa concreta. És a dir, prevaleix l'interès de cada entitat
membre i la unió només es fonamenta en aquella part comuna dels
objectius. Això està bé per a un projecte concret (fer una distro,
muntar un congrés anual...), però no funciona a llarg termini ni amb
projectes generalistes.

Una associació és més aviat una taronja (les individualitats són a dins:
existeixen però no es veuen, no surten a l'exterior), amb objectius,
mitjans i mètodes propis ben clars i d'aquesta manera hi ha
-relativament- poques discusions i s'és més operatiu.

Hem de tenir en compte que una associació no és exclusiva ni excloent:
per pertànyer-hi i colaborar-hi no cal abandonar d'altres associacions,
grups o projectes. Un membre de Softcatalà no hauria de deixar de
pertànyer i de col·laborar amb Softcatalà pel fet de pertànyer a
"Catalinux" (ehem...). Jo, personalment, si la cosa va endavant m'hi
apuntaré amb actiu entusiasme, però continuaré tranquilament amb la meva
afiliació i la meva tasca a l'Asociación de Internautas i a Hispalinux.

Gairebé per la mateixa raó, jo deixaria a banda entitats com el COEIC,
perquè no és la seva missió (no la principal, si més no). Per més que,
evidentment, forma part de la societat civil, les seves finalitats
primeres són d'altres. També dubto que es pugui mullar en un projecte
"guerrer" d'implantació de soft lliure: també hi ha apropiacionistes en
el si del seu col·lectiu i, en fi, bé... hi tenen dret.

D'altra cosa és tocar el xiulet en un moment determinat a la resta de
societat civil per fer pinya en una qüestió concreta. Això d'acord. Però
no emboliquem més una troca que, amb un plantejament senzill, ja serà
prou complicada tota sola (si és que anem endavant amb això).

No hem de confondre la "gran associació" amb l'"ambient". L'associació
pertany a l'ambient i, inclòs, el dinamitza, pero no és el tot. No
cerquem unitarismes. Cerquem una entitat que pugui anar a la seva al
cent per cent sense més compromisos que els que neixin del conjunt de
voluntats individuas dels seus socis i dels acords amb tercers per a
qüestions concretes.

Salutacions.

--
Xavier Cuchí Burgos