On Thu, 29 Jul 2004 06:33:08 +0200, xxavi wrote:

> Jo diria que per mes que mirem les entrades de la capçalera dels correus
> electronics, no contestarem a la pregunta que formule en Maarten. Per
> mes que ens llegim i ens aprenem els RFCs corresponents a correus
> electronics i els seus protocols, tampoc.

Jo diria que sí: demanava "la raó".

> L'unica manera que hi ha per respondre a la pregunta que formule en
> Maarten es que els administradors d'aquesta llista i de les maquines per
> on passen els correus expliquin _el perque dels temps de "resposta" dels
> correus_.

Pot ser que un servidor de la xarxa d'en Maarten també intervingui en
l'enderreriment.  Per tant, convocar als administradors "de les
màquines per on passen els correus" implica, en primer lloc, que en
Maarten --que és qui vol saber "la raó" del seu cas-- miri les
capçaleres per saber a qui cal preguntar.

En definitiva, que en primer lloc cal mirar el que dius que, "per molt
que mirem (...) no contesta la pregunta".

De totes formes, no confonguem "la raó" amb "la solució".  Un pic se
sap quin és el servidor --o els servidors-- que s'estorba --o
estorben--, en comptes de fer-los-hi perdre temps amb la redacció
d'explicacions, és menys intrussiu demanar que, si és possible, els
correus vagin més falaguers.  Ja donaran explicacions dels motius, si
volen.  Si és que no, tampoc no n'hem de fer res, si el culpable és la
RAM, la càrrega del servidor o l'ample de banda.  En qualsevol cas,
donar les gràcies pel suport tècnic per tal de que aquesta llista
oberta pugui existir ( http://www.sysadminday.com/ )

--
Benjamí
http://bitassa.com