Bones.

On Thu, 29 Jul 2004 17:08:09 +0200
Benjamí Villoslada <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Jo diria que sí: demanava "la raó".

"La raó" al meu entendre no és per quines maquines passe el correu, ja
que no hi han màquines bones i/o dolentes. "La raó" esta en la
configuració del programari respectiu de cada màquina per on passe el
correu i qui en té la responsabilitat d'aquesta configuració és el
propietari i l'administrador de la màquina corresponent.

> Pot ser que un servidor de la xarxa d'en Maarten també intervingui en
> l'enderreriment.  Per tant, convocar als administradors "de les

Efectivament, per aixó dic "i de les maquines per on passen els
correus", referint-me a totes.

> màquines per on passen els correus" implica, en primer lloc, que en
> Maarten --que és qui vol saber "la raó" del seu cas-- miri les
> capçaleres per saber a qui cal preguntar.

Efectivament.

> En definitiva, que en primer lloc cal mirar el que dius que, "per molt
> que mirem (...) no contesta la pregunta".
>
> De totes formes, no confonguem "la raó" amb "la solució".  Un pic se

Efectivament, en el meu correu raono com trobar la explicació al _perquè
passe_, en cap cas demano ni molt menys exigeixo la solució, tampoc
pretenc trobar-la.

> sap quin és el servidor --o els servidors-- que s'estorba --o
> estorben--, en comptes de fer-los-hi perdre temps amb la redacció
> d'explicacions, és menys intrussiu demanar que, si és possible, els
> correus vagin més falaguers.  Ja donaran explicacions dels motius, si
> volen.  Si és que no, tampoc no n'hem de fer res, si el culpable és la
> RAM, la càrrega del servidor o l'ample de banda.  En qualsevol cas,
> donar les gràcies pel suport tècnic per tal de que aquesta llista
> oberta pugui existir ( http://www.sysadminday.com/ )

Efectivament el primer pas és mirar les capçaleres, però aixó no respont
ni indique el cami a seguir per tal d'aconseguir la resposta a la
pregunta d'en Maarten, al meu entendre la meva resposta/correu és més
precissa a la pregunta d'en Maarten, tot i que no dono la resposta en
si, però n'indico el camí per aconseguir-la.

Tanmateix suposo que en Maarten ja el sabie aquest camí, però ho he
explicat per la gent que no sap com trobar la resposta a la pregunta
d'en Maarten. I per descomptat que també em suposo que tu ho saps i ho
domines tot aixó, però es probable que en aquesta llista hi hagi gent
que no.

Certament sense els administradors, tot plegat serie un caos.
Felicitacions a tots els administradors en general.

> --
> Benjamí
> http://bitassa.com
>

> .
> Podeu consultar els arxius d'aquesta llista o canviar la vostra
> subscripció a http://www.softcatala.org/llistes/

Vinga, fins una altra.
_____
xxavi

         "Be liberal in what you accept, and
  conservative in what you send"  from RFC [Braden 1989a]