Estic totalment d'acord amb que donar diners a la UOC a canvi de
lliberar el campus és una aberració. Però us haig de dir que al menys
aquest fet pot tenir conseqüències positives com ara que d'altres
universitats com la meva deixin de llençar diners desenvolupant el seu
propi campus totalment tancat i de prestancions bastant inferiors.

Des del punt de vista tècnic i com a usuari de diversos campus, inclòs
el de la UOC, haig de dir que no és cap maravella. Estic segur que tres
programadors amb una mica d'experiència ho podrien replicar en menys
d'un any. Ara bé, el campus de la UOC té dues coses que no sòl ser
habitual en aquests casos: molts usuaris i un estudi d'usabilitat.
Potser això és els que se'ls hauria de comprar ;)

Per últim comentar que he sentit ja diversos comentaris sobre que només
es beneficiaran les universitats. Com a desenvolupador de PL a una
universitat pública us diria: les universitats reben diners igualment,
crec que estareu tots d'acord en que molt millor que el rebin per a
desenvolupar PL que no pas per comprar les llicències de M$ que és el
que està passant en aquests moments.

Salut

PD. Jo també vaig assistir i intervenir a la jornada i, amb reserves,
vaig sortir bastant optimista. També s'ha de dir que sòc propens a
il·lusionar-me fàcilment...

On dc, 2004-10-13 at 10:05, Carles Mateu wrote:

>       Hola,
>
>       Afegeixo al que diu en Jordi, alliberar un campus com el de la
>       UOC i que a més serveixi per alguna cosa no és tan trivial. Un
>       campus virtual com el de la UOC té diverses parts:
>
>       - Docència virtual: els fòrums, assignatures, etc.
>       - Secretaria virtual: expedients, notes, etc.
>       - Comunitat: xat, etc.
>
>       Algunes de les parts, especiament les lligades a secretaria
>       virtual, solen ser aplicacions molt lligades al programari
>       de gestió de la Universitat concreta.
>
>       Per tant, i simplificant, el campus virtual de la UOC funciona
> [...]
********* Xavier Amatriain ********
****** Music Technology Group *****
** IUA- Universitat Pompeu Fabra **
****** www.iua.upf.es/~xamat ******